دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 11:17
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

در برخی ساختمان‌های شهرداری ضوابط ملی ساختمان‌سازی رعایت نشده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال حذف نیروی انسانی در صدور پروانه ساختمانی هستیم، گفت: در برخی ساختمان‌های شهرداری ضوابط ملی ساختمان‌سازی رعایت نشده است.
کد خبر : 405875

 


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا گلپایگانی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با لایحه طرح صدور پروانه ساختمانی برای ساختمان‌های شهرداری تهران که به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید، اظهار کرد: صدور پروانه ساختمانی برای همه ساختمان‌ها در شهر و حریم آن یک الزام قانونی است اما در سنوات گذشته چون شهرداری خود مجری و ناظر بوده ضوابط ملی در ساختمان‌سازی را در ساختمان‌های خود رعایت نکرده است.


وی افزود: ما در مناطق مختلف مناطق شهرداری تهران ابلاغ کردیم تا از این پس کلیه ساختمان‌هایی که برای شهرداری تهران را یا با مشارکت آن ساخته می‌شود دارای پروانه ساختمانی باشند.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این‌که این قانون عطف به ماسبق است یا خیر و این‌که آیا در ارتباط با ساختمان‌هایی که عملیات آن آغاز شده، امکان اصلاح وجود دارد، گفت: صدور پروانه برای آغاز عملیات است و اگر در سنوات قبل ساخت و ساز انجام شده است، در قالب دیگری باید این فرآیند اصلاح شود.


گلپایگانی در ارتباط با موضوع مطرح‌شده در شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر وجود امضاهای طلایی در زمان صدور پروانه اظهار کرد: در زمان صدور پروانه برای بررسی تشکیل پرونده گروهی از افراد به‌عنوان ارباب رجوع با شهرداری اقدام به چانه‌زنی می کردند که این یکی از مهم‌ترین دلایل تأخیر در تشکیل پرونده بوده است.


وی با بیان این‌که بهانه برخی از این چانه‌زنی‌ها برای درآمد بوده است، اذعان کرد: به‌نظر من این اقدامات چیزی جز قانون‌گریزی نبوده است و باعث شده که شهر ما آرامش‌بخش نباشد و ما در این خصوص دو بخشنامه صادر کردیم که بر اساس آن تأکید شده است که کمیسیون شورای معماری اجازه هیچ‌گونه عملیات عمرانی را خارج از ضوابط ندهد و در صورت انجام عملیات هیچ‌گونه پروانه و یا مجوز پایان‌کار به آن داده نشود.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پایان گفت: ما به‌دنبال حذف نیروی انسانی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی و الزام به کنترل پذیری آن هستیم.


انتهای پیام/۴۱۰۵/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته