دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 10:52
بدری در گفتگو با آنا:

برخی دستگاه‌های اجرایی زمینه را برای تصرف اراضی ملی فراهم می‌کنند

رئیس دادگستری استان لرستان گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی با سهل‌انگاری در حوزه نظارت، زمینه را برای سودجویان در راستای تصرف اراضی ملی فراهم می‌کنند.
کد خبر : 405850
3770.jpg

جعفر بدری در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا احقاق و پیگیری حقوق عامه را یکی از اهداف اصلی دستگاه قضائی در دوره تحول عنوان کرد و گفت: تلاش برای رفع تصرف غیرقانونی اراضی ملی و حریم رودخانه‌ها در راستای دفاع از حقوق عامه مردم است که در استان لرستان به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است. متأسفانه برخی از افراد سودجو برای رسیدن به اهداف خود که عمدتاً مسائل مالی است، اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند تا زمینه ساخت و سازهای غیرقانونی فراهم شود.


وی ادامه داد: از این نکته نیز نباید غافل شویم که برخی از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور به‌دلیل عدم نظارت کافی، زمینه را برای دخل و تصرف غیرقانونی افراد فراهم می‌کنند. با اینکه طبق قانون وظایف همه نهادها درباره مقابله با زمین‌خواری و جلوگیری از دست‌اندازی به اراضی ملی مشخص شده است اما برخی سازمان‌ها با سهل‌انگاری راه را برای متخلفان باز می‌کنند.


رئیس دادگستری استان لرستان گفت: در دادگستری استان لرستان درخصوص حمایت از حقوق عامه کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده است، البته در برخورد با مواردی مانند زمین‌خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز، مردم نیز می‌توانند کمک شایانی به مسئولان قضائی کنند تا جلوی تخلف‌های احتمالی گرفته شود.


بدری اظهار کرد: در دوره تحول دستگاه قضائی برخورد با فساد به دور از فشارهای سیاسی صورت می‌گیرد و مقابله با فساد اعتماد مردم به مجموعه قضائی را بیشتر خواهد کرد.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته