دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خوف ناوهای آمریکا و انگلیس از نیروهای S.N.S.F/فرمانده تیپ ویژه دریایی سپاه کیست؟

تیپ ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معروف S.N.S.F توسط فرماندهی از شاگردان شهید محمد ناظری اداره می‌شود.
کد خبر : 405840
739868 (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، روز جمعه 28 تیر 1398، یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «Stena Impero» را در هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان متوقف کرد.


بر اساس این گزارش؛ یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در اصل به تیپ نیروهای ویژه دریایی سپاه «Sepah Navy Special Force»یا S.N.S.F شهرت دارد.


این تیپ نیروی دریایی سپاه پیش از این به‌عنوان یگان فعالیت می‌کرد و در اواخر سال 1386 به دستور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی معظم کل قوا و با هدف حضور در خلیج عدن و نیز به‌عنوان نیرویی که قدرت برخورد داشته باشد، تشکیل شد. مقر این تیپ هم‌اکنون در «جزیره فارور» قرار دارد.


                                             


تیپ نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط «سردار شهید محمد ناظری» بنیان‌ گذاشته شد و پس از به شهادت رسیدن سردار ناظری، جانشین او یعنی ناوسالار یکم اصغر معماری به‌طور موقت مسئولیت هدایت این تیپ را تا سال 1396 بر عهده گرفت تا اینکه با حضور سردار فدوی فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه و جانشین فعلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار صادق عمویی در 28 بهمن 1396 رسماً به‌عنوان فرمانده جدید این تیپ معرفی و منصوب شد.


وی سوابق درخشان ایثار، جانبازی و خستگی‌ناپذیری در میدان‌های گوناگون ازجمله در کسوت مستشار نظامی در مقابله با داعش در سوریه را در کارنامه خود دارد و پیش از اینکه مسئولیت فرماندهی تیپ نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران را بر عهده بگیرد، عهده‌دار مسئولیت فرماندهی قرارگاه راهکنشی امام سجاد(ع) در جزیره ابوموسی بود.


                                                 


                                                        (مراسم معارفه سردار عمویی با حضور سردار فدوی)


سردار صادق عمویی در شرایطی این مسئولیت را بر عهده گرفته است که دشمنان، قوانین بین‌المللی را در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز مدام نقض می‌کنند و وارد آب‌های سرزمینی کشورمان به‌طور غیرقانونی می‌شوند و یا حتی برای نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران و نیز کشتی‌های باری در آب‌های فراسرزمینی مزاحمت ایجاد می‌کنند؛ لذا در مقطع حساس کنونی تیپ نیروهای ویژه دریایی سپاه، می‌تواند امنیت مرزهای دریایی کشورمان و نیز کشتی‌های باری و نفتکش‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران را تأمین کند.


در واقع یادگار به جای مانده از سردار شهید محمد ناظری امروز به چنان پختگی‌، زبدگی و کارآمدی دست یافته که به راحتی تهدیدات را دفع و دشمن را بر جای خود می‎‌نشاند. او از شاگردان برجسته سردار شهید ناظری است.


                                              


او در گفتگویی که زمان فرماندهی قرارگاه دریایی ابوموسی انجام داد به مسائل حضور ناوهای آمریکا نیز اشاره کرده بود.  سردار عمومی گفته بود که سپاه پاسداران همواره در پی ارتقای توان دفاعی کشور به‌خصوص در حوزه موشکی است و این توان را در شرایط تحریم و با اتکاء به متخصصان جوان و مومن کشور بدست آورده‌ایم و هرگز بر سر توان دفاعی خود با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد.


وی در خصوص حضور ناوگان دریایی کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس گفت: ما همواره اعلام کرده‌ایم که موافق حضور این نیروها در خلیج فارس نیستیم و همواره تمام تحرکات آنها را در خلیج فارس رصد می‌کنیم و لحظه‌ای از آنها غافل نیستیم زیرا معتقدیم حضور انها هیچ منفعتی برای ملت‌های منطقه ندارد چرا که آنها تنها به‌دنبال منافع خود هستند و اطمینان داریم که دولت‌های منطقه با همکاری خود قادر به تامین امنیت کامل خلیج فارس است.


                                                 


از سویی دیگر تیپ ویژه نیرویی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ماجرای توقیف نفتکش متعلق به انگلستان کاری کرد که هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به انگلیسی‌های خبیث هرچه زودتر تحقق یابد و نیز پاسخ متقابل و جدی ما به توقیف نفتکش کشورمان در جبل‌الطارق محسوب می‌شود.


گفتنی است؛ برای تیپ نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از توقیف نفتکش انگلیسی سابقه مقابله با دزدان دریایی سومالیایی در خلیج عدن و نیز دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی را در خلیج فارس در کارنامه درخشان خود دارد، چندین کارویژه برایش تعریف شده است.


                                           


مهم‌ترین کارویژه این تیپ، بهره‌مندی از نخبگان نظامی است که گلچینی از تمام نیروهای سپاه هستند و افراد این نیرو باید با گذراندن دوره‌های مختلفی چون غواصی، چتربازی، زندگی در شرایط سخت، کار در ارتفاع، بقا، انواع تیراندازی، حفاظت از شناور، تصرف ساحل، تسخیر شناور، رهاگیری گروگان، جنگ شهری، تک‌تیراندازی و تخریب، قابلیت مقابله و هجوم را همزمان با هم داشته باشند.


                                             


این تیپ ویژه مراحل مختلف نظامی را فرا می‌گیرند که شامل؛ غواصی، چتربازی، زندگی در شرایط سخت، کار در ارتفاع،بقا، انواع تیراندازی، حفاظت از شناور، تصرف ساحل، تسخیر شناورهایی گروگان، جنگ شهری، تک‌تیراندازی و تخریب بوده و نیز این تیپ معروف به «S.N.S.F» است.


گزارش از سعید امینی


انتهای پیام/4079/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳
۰
دمتون گرم خسته نباشید پسران ایران
سعید مهینی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
۰
فقط خدا کافی است که همه استکبار گران واستعمار گران وچپاول گران را زمین گیر کند...یا الله
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
۰
باعث افتخار کشور ما هستند
هلدینگ شایسته