دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور فرماندهان ارتش؛

پیکر مطهر شهید سرلشکر «حسین ادیبان» امروز تشییع می‌شود

پیکر مطهر شهید سرلشکر «حسین ادیبان» امروز با حضور فرماندهان لشکری و کشوری تشییع می‌شود.
کد خبر : 405805
3184557.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا،  مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سرلشکر  حسین ادبیان از فرمانده انقلابی ارتش جمهوری اسلامی بامداد دیشب در معراج‌الشهدا برگزار شد.


همچنین قرار است امروز با حضور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جنازه مطهر شهید امیر سرلشکر حسین ادیبان از ساعت 19 با حضور دانشجویان و فرماندهان ارتشی و لشکری در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت جواد الائمه(ع) نزاجا برگزار می‌شود.


شهید حسین ادبیان ۲۰ مرداد ۱۳۳۰ در روستای مرادحاصل از توابع شهرستان کرمانشاه دیده به جهان گشود. با درجه سرهنگ دومی در لشگر ۸۱ زرهی ارتش و در تیپ دوم، فرماندهی گردان ۱۶۶ را به عهده داشت و مدت ۱۲ ماه در جبهه ها حضور داشت.


همچنین وی در ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۵۸ به عنوان فرمانده گروهان قرارگاه پشتیبانی منطقه یک منصوب و بعد از آن به لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه منتقل شد و در اسفندماه سال ۵۸ به گردان تکاوران مالک اشتر (گردان ۱۶۶ تیپ ۲ زرهی) اعزام شد. در فاصله زمانی ۲۰ فروردین تا پنج اردیبهشت سال ۵۹ در سمت فرمانده گروه رزمی بهمن با کمال شجاعت تمامی ماموریت‌های رزمی را انجام داده است.


گفتنی است؛ شهید ادیبان با درجه سرهنگ دومی در درگیری سنگین با دشمن در منطقه بازی‌دراز در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ به فیض شهادت نایل آمد.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته