دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش تحویل یگان‌های عملیاتی نزاجا شد

مراسم تحویل‌دهی دستاوردهای دفاعی نیروی زمینی ارتش به یگان‌های عملیاتی این نیرو صبح امروز -شنبه 4مهر- با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده‌ نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
کد خبر : 40576

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در این مراسم دو قبضه سلاح شاهر، موشک‌انداز دهلاویه، سه دستگاه خودروی تانک‌بر FH۱۶، دو عراده توپ ۱۵۵ میلیمتری هویزه، یک دستگاه نفربر بی‌تی‌آر مجهز شده به توپ ۲۳ میلیمتری اتوماسیون و استاپ لیزر شده، سه دستگاه تانک‌بر، دو عراده توپ و یک دستگاه نفربر تحویل یگان‌های عملیاتی شد.


یرای اولین بار موشک‌انداز ۱۰۷ میلی‌متری تک لول یک بار مصرف با نام «کرخه» و راکت‌انداز ۱۲۲ میلی‌متری یک بار مصرف با نام «استان» رونمایی و تحلیل یگان‌های نیروی زمینی ارتش شدند.


بر اساس این گزارش، موشک ضد زره سنگین دهلاویه توانایی نفوذ تا عمق هزار تا هزار و 200 میلی‌متر را داراست. حداقل و حداکثر برد این موشک صد الی 5هزار و 500 متر بوده و مدت پرواز این موشک 22 ثانیه در حداکثر برد است. نرخ آتش این موشک 2 الی 3 شلیک در هر دقیقه است.


همچنین، سلاح تک تیر‌انداز 14/5 میلی‌متری شاهر خشاب‌دار نیز که در این مراسم تحویل شد، دارای خشاب 5 میلی‌متری بوده و برد مفید آن 4 هزار متر است طول این سلاح 18/5 سانتی‌متر و وزن آن 22 کیلو گرم است.


در پایان این مراسم با فرمان امیر پوردستان یک فروند بالگرد اورهال شده مدل ۲۱۴ نیروی زمینی ارتش جمهوری در پایگاه هوایی آبیک به پرواز درآمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته