دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 تير 1398 - 07:00
عابدینی در گفتگو با آنا:

10 سال حبس در انتظار دارندگان سلاح غیرمجاز/ پلیس با متخلفان به‌شدت برخورد کند

یک وکیل دادگستری مجازات حمل سلاح غیرمجاز را از 6 ماه تا 10 سال حبس عنوان کرد.
کد خبر : 405670
444.jpg

علی عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره مجازات افرادی که اقدام به خرید و فروش سلاح و نگهداری انواع آن می‌کنند اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از افراد با در اختیار داشتن انواع سلاح غیرمجاز دست به اقدامات مجرمانه می‌زنند، لذا ورود پلیس و مسئولان قضائی به این موضوع امری ضروری به نظر می‌رسد که در جهت تأمین امنیت مردم و جامعه خواهد بود. بر این اساس قانون مجازات اسلامی برای افرادی که اقدام به نگهداری و حمل سلاح گرم می‌کنند از 6 ماه تا 10 سال حبس درنظر گرفته است. البته میزان مجازات با توجه به نوع سلاح کشف شده متفاوت خواهد بود.


وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر نیز کشور ما لطماتی را در این باره به خود دیده است. حادثه ترور طلبه همدانی یکی از پرونده‌هایی است که فرد خاطی به‌واسطه داشتن سلاح گرم دست به قتل طلبه مذکور کرده است. از طرفی موضوع خرید و فروش انواع اسلحه در فضای مجازی نیز مشاهده می‌شود که هم پلیس و هم دستگاه قضائی باید به‌صورت ویژه در این حوزه ورود کنند.


این وکیل دادگستری اظهار کرد: اگر امنیت در کشور حاکم نباشد، هیچ پیشرفتی در همه حوزه‌ها حاصل نخواهد شد.


عابدینی گفت: اگر مجازات درنظر گرفته شده برای دارندگان انواع سلاح غیرمجاز بازدارنده باشد قطعاً این موضوع کنترل خواهد شد و افرادی هم که به فکر خرید سلاح گرم هستند با مشاهده عزم دستگاه قضائی در برخورد با متخلفان، دیگر به این سمت نخواهند رفت.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته