دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1398 - 13:18
جانفشان در گفتگو با آنا:

700 بنای تاریخی در تهران ثبت ملی و جهانی شده است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران گفت: در تهران 700 بنای تاریخی وجود دارد که در میراث فرهنگی و حتی میراث جهانی ثبت شده است.
کد خبر : 405627

پرهام جانفشان در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره میزان آسیب وارده به بافت قدیمی میدان حسن‌آباد که بر اثر آتش‌سوزی چهارشنبه شب گذشته تخریب شده بود، اظهار کرد: ساختمان تاریخی واقع در میدان حسن آباد در سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شده بود که بر اثر آتش‌سوزی بام اول آن دچار حریق شده و تا شعاع 500 متری هم دچار آتش سوزی شود.


وی افزود: البته نمای اصلی ساختمان میدان حسن‌آباد دچار آسیب نشده و هم اکنون ترکیبی از مهندسین معمار جهت مرمت این بافت تاریخی برای بررسی در صحنه حضور دارند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران عنوان کرد: در تهران 700 بنای تاریخی وجود دارد که در میراث فرهنگی و حتی میراث جهانی ثبت شده است؛ البته بخشی از این اماکن تاریخی متعلق به اشخاص حقیقی و بخشی از آن دولتی است که میدان حسن‌آ‌باد یک بنای شخصی بوده است.


جانفشان درباره کاربری ساختمان تاریخی واقع در میدان حسن‌آباد اظهار کرد: کاربری این ساختمان در میدان حسن آباد انباری و برای کسبه مردم بوده است؛ ضمن آنکه اتفاقی که برای این ساختمان افتاد ناشی از نحوه کاربری بود نه استحکام بنا که باید چنین موضوعی مورد توجه مسئولان و کسبه باشد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته