دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران عضو رسمی اتحادیه جهانی مدارس تئاتر شد

اعضای اتحادیه جهانی مدارس تئاتر، به اتفاق آرا، دانشگاه تهران را به عنوان عضو رسمی اتحادیه برگزیدند.
کد خبر : 40558

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در کنفرانس امسال اتحادیه جهانی مدارس تئاتر که در چین برگزار می‌شود، به اتفاق آرای اعضا، دانشگاه تهران عضو رسمی این اتحادیه شد.


عضویت کشورها دارای شرایطی از جمله کیفیت تئاتر و امکانات مشارکت در برنامه‌های جاری است.


اعضا با آگاهی از قابلیت‌های ایران با پیشنهاد عضویت در این نهاد موافقت کردند تا از این پس ارتباط بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با سایر کشورهای عضو تقویت ‌شود و همچنین امکان حضور تئاتر دانشگاهی ایران در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فستیوال‌های معتبر مرتبط با این نهادها تسهیل ‌شود.


اداره کل هنرهای نمایشی امکان عضویت در UNESCO CHAIR ITI را فراهم کرده بود و در آخرین نشست کنفرانس GATS پیشنهاد اداره کل هنرهای نمایشی ایران برای عضویت در این نهاد هم مورد موافقت اعضا قرارگرفت.


درنهاد UNESCO CHAIR ITI بیش از چهل کشور جهان عضویت دارند و از میان این کشورها تا پیش از آغاز کنفرانس سال‌جاری تنها چهارده کشور در اتحادیه جهانی مدارس تئاتر عضویت داشتند که با عضویت ایران، پرو و روسیه تعداد این اعضا به هفده کشور رسید.


نهاد بین‌المللی UNESCO CHAIR ITIکه شاخه‌‌ای از انستیتو بین‌المللی تئاتر محسوب می‌شود، ازسال 2007 میلادی برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه‌ها و مدارس تئاترجهان ایجاد شد و درطول فعالیت این نهاد، اتحادیه جهانی مدارس تئاتر (GATS)پایه‌گذاری شد.


تا چهار سال پیش UNESCO CHAIR ITI ضمن برگزاری برنامه‌های علمی و آموزشی با همکاری اعضایش، جشنواره بین‌المللی دانشگاهی برگزار می‌کرد که با تغییر ساختاری نهاد پیشین ،GATS عهده‌دار برگزاری این فستیوال شده است و با انتقال دفتر مرکزی از بخارست رومانی به پکن پایتخت چین، در سال ۲۰۱۵ چهارمین جشنواره بین‌المللی‌اش رابرگزار می‌کند. درحین برگزاری نشست GATS با میزبانی آکادمی مرکزی تئاتر چین، چهارمین جشنواره بین‌المللی دانشگاهی با محوریت نمایشنامه «رومئووژولیت» و همچنین با حضور آزاد تئاتر ملی چندین کشور، درحال برگزاری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته