خودروسازان مانع موفقیت طرحهای بینالمللی این صنعت هستند
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، حمیدرضا منصوری درباره استفاده از مدیران خارجی در صنعت خودروسازی، گفت: مدیران ایرانی آشنایی بهتری با روحیات، فرهنگ و قوانین ایران دارند به همین دلیل استفاده از مدیر خارجی برای رفع مشکلات صنعت خودرو چارهساز نیست.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: سرمایهگذاری خارجی در صنعت خودروسازی ایران در صورتی راهگشا است که سرمایهگذار 51 درصد سهم کارخانه را در اختیار گیرد، چراکه در این شرایط سیاستگذاریها و تصمیمگیریها با سرمایهگذار خارجی است.
وی اظهار کرد: در صورت حضور سرمایهگذار خارجی در ایران حقوق کارگر از ۱۰۰ دلار به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار افزایش پیدا میکند که در این شرایط میتوان به بهبود وضعیت کارگر امید داشت.
منصوری یادآور شد: در حال حاضر سرمایهگذاران اشتیاقی به سرمایهگذاری در چین ندارند، چراکه در صورت سرمایهگذاری باید به کارگران این کشور حقوق بیشتری نسبت به ایران پرداخت کنند، درحالیکه در ایران میتوان با پرداخت ۳۰۰ دلار بهراحتی نیروی انسانی ماهر را به کار گرفت.
وی به ارزانقیمت بودن هزینه آب، برق و گاز در ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که فرانسویها به دنبال فعالیت در صنعت خودروسازی ایران بودند عدهای به دلیل منافع خود از فعالیت آنها جلوگیری کردند.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: جوانان ایرانی توانستند در صنعت موشکسازی به دستاوردهای بزرگی برسند درحالیکه در صنعت خودروسازی موفقیت چندانی به دست نیاوردند، علت این امر را باید حضور مدیران سیاسی و دولتی در این صنعت برشمرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودکفایی از صفر تا صد در صنعت خودروسازی ضروری نیست، ادامه داد: میتوان از ظرفیت سایر کشورها برای تأمین قطعات موردنیاز تولید استفاده کرد و خودروی باکیفیت و بهروز در اختیار مردم قرار داد.
منصوری با بیان اینکه بخشی از مافیای خودرو در ساختار دولتی خودروسازان حضور دارند، تصریح کرد: در صورت موفقیت رنو و پژو در ایران افراد بیکفایت حاضر در این صنعت باید بساط خود را جمع میکردند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همزمان با دورهای که پراید در ایران ۱۵میلیون تومان بود، دلار نیز یک هزار تومان بود، در نتیجه خرید یک پراید ۱۵ هزار دلار میشد در همین دوره بنز کلاس پایین حدود ۱۵ هزار دلار در اروپا به فروش میرفت، در واقع پول نفت ایران از طریق شرکتهای خودروسازی بلعیده شد.
انتهای پیام/4083/
انتهای پیام/