دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 13:01

سیدحسن خمینی: بى‌کفایتی آل سعود نمایان شده است

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی درپی فاجعه‌ مصیبت‌بار منا که در آن جمع کثیری از میهمانان الهی از جمله حجاج ایرانی، جان خود را از دست دادند، با صدور پیامی این حادثه‌ را خدمت رهبر معظم انقلاب و همه مردم شریف ایران تسلیت گفت.
کد خبر : 40551

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، یادگار حضرت امام(ره) در پیام خود تأکید کرده است: بى‌شک ناتوانى و بى‌تدبیرى آل سعود و عمال بى‌کفایت ایشان از زمره امورى است که در این فاجعه به‌خوبى نمایان گردیده است و یک بار دیگر سخن امام عظیم الشأنمان را درباره حاکمان حجاز به همه یادآور مى‌شود.


وی متذکر شده است: تردیدى نیست که هماهنگى دولت‌هاى اسلامى در این مورد مى‌تواند پرده از بسیارى از حقایق بردارد و آینده را از وقوع چنین حوادث تلخى مصون سازد.


به گزارش آنا، نزدیک به دوهزار نفر از حجاح بیت‌الله الحرام در مراسم رمی جمرات امسال جان خود را از دست دادند. بر اساس اعلام منابع رسمی در بین 136 نفر از حاجیان ایرانی نیز جان باخته‌اند و حدود 103 نفر مصدوم شده‌اند. همچنین از سرنوشت حدود 344 زائر ایرانی هنوز خبری در دست نیست.


از سوی دیگر به‌دنبال دستور حسن روحانی رئیس جمهوری، هیئت دولت عصر روز گذشته (جمعه) نشست ویژه‌ای برای رسیدگی به این فاجعه تشکیل داد و امروز هم قرار است در صورت همکاری مقامات سعودی، هیئتی به سرپرستی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عربستان اعزام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته