دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1398 - 16:08

روسیه: اینستکس نیاز تهران را برآورده نخواهد کرد

مقامات روسی همکاری این کشور در کانال مالی اینستکس را محتمل دانستند و افزودند اینستکس برای پاسخگویی به نیازهای ایران کافی نیست.
کد خبر : 405432
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف درباره احتمال عضویت روسیه در کانال مالی مشترک میان اروپا و ایران اعلام کرد: ممکن است شرکت‌های روسی نیز از اینستکس استفاده کنند.


وی احتمال استفاده از سازوکار کانال مالی ایران و اروپا را محتمل دانست و افزود: در حال حاضر برای تجارت با ایران مشکلی نداریم.


از سوی دیگر وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد: تراکنش چند میلیون دلاری در اینستکس مبلغ قابل توجهی نیست و نیازهای اقتصادی تهران را تأمین نمی‌کند و نمی‌توان آن را موجب پایبندی طرفین به تعهدات برجام فرض کرد.


وی افزود: مکانیسم مالی اینستکس فقط به کالاهایی که از سوی آمریکا هم ممنوع نشده‌اند پوشش می‌دهد و  مسلماً این مبلغ در مقایسه با تعهداتی که شرکای ایرانی ما در چارچوب برجام بر عهده گرفته‌اند و حجم مبادلات مالی ناشی از فروش نفت ایران و موانعی که بر سر پرداخت برای تحویل آن وجود دارد، مبلغ قابل توجهی نیست.


لاوروف یادآور شد که روسیه به همراه سایر شرکای خود در برجام سعی دارند تا به این هدف دست یابند که نه به صورت سمبلیک، بلکه راهی واقعی را که بخش غیرقابل انکار توافق هسته‌ای بوده، برای تأمین منافع اقتصادی ایران  پیدا کنند.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته