دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 13:42

وزیر بهداشت عراق: وبا تحت کنترل است/ وزیر بهداشت ایران: برای تامین سلامت زائران آماده هستیم

در پی بروز بیماری وبا در کشور عراق، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان طی تماس تلفنی با همتای عراقی خود ضمن اعلام آمادگی این وزارتخانه برای مساعدت و کمک‌های لازم در این خصوص، بر تأمین سلامت زائران عتبات عالیات و اتباع ایرانی تاکید کرد.
کد خبر : 40543

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر عدیله حمود حسین وزیر بهداشت عراق نیز در این مذاکره تلفنی اطمینان داد که بیماری تحت کنترل است و دارو و سرم به میزان کافی در اختیار وزارت بهداشت و بهداری‌های استان‌ها قرار دارد.


بر اساس این گزارش دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین با صدور دستوراتی به معاونان حوزه‌های ذیربط و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مرزی و نیز استان‌های مقصد گردشگری اتباع عراق، بر اجرای تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل این بیماری تاکید کرد.


گفتنی است؛ پیش‌تر دکتر گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر نیز ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری، از هموطنان خواست از سفرهای انفرادی به عراق خودداری کرده و تنها با کاروان‌های مورد تایید سازمان حج و زیارت و با توجه جدی به بهداشت فردی به عراق سفر کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته