دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 13:12

امروز ظریف و کری درباره موضوع سوریه مذاکره می‌کنند

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدارهای این هفته در نیویورک برای آغاز ابتکاری دیپلماتیک با هدف حل بحران سوریه، امروز شنبه با همتای ایرانی خود گفت‌وگو خواهد کرد.
کد خبر : 40542

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، مقام‌های آمریکایی آگاه گفتند: «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا در هفته جاری و در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، چندین ایده را برای حل بحران سوریه ارائه خواهد کرد.


براساس این گزارش، این منابع افزودند: رویکرد جدید آمریکا که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، بر ایده گردهم آمدن روسیه، عربستان و کشورهایی مانند ترکیه و قطر استوار است.


در عین حال، «وندی شرمن» معاون وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) گفت: «کری» روز شنبه در دیدار با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود در نیویورک، درباره بحران سوریه گفت وگو خواهد کرد.


در همین باره «حسین امیرعبدالهیان» معاون وزارت امورخارجه ایران نیز چهارشنبه گذشته با تاکید بر اینکه منتظر اثبات صداقت واشنگتن در حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه هستیم، گفت: امیدواریم آمریکا با رویکردی واقع‌بینانه واقعیات مربوط به سوریه را درک کند و منتظر رفتار این کشور در این رابطه خواهیم بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته