دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 تير 1398 - 11:27
پس‌لرزه‌های تنش تجاری آمریکا و چین؛

محصولات کشاورزی آمریکا روی دستش ماند

با امتناع چینی‌های از خرید محصولات کشاورزی آمریکا، ترامپ وارد چالش جدیدی در روابط خود با چین شد.
کد خبر : 405387
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بلومبرگ، جنگ تجاری آمریکا با چین که ماه‌هاست ادامه دارد، موجب شد این بار با امتناع چینی‌ها از خرید محصولات کشاورزی آمریکا، روی دست تجار آمریکایی بماند.


ترامپ بار دیگر در این هفته شکایت کرده بود که چین مقدار زیادی کالاهای کشاورزی را خریداری نکرده است. از سوی دیگر چین نیز مدعی است هیچ پیشرفتی در نحوه برخورد ترامپ با شرکت مخابراتی هوآوی دیده نشده است.


دو کشور در جریان برگزاری نشست گروه G 20 در ژاپن توافق کرده بودند کالاهایی از قبیل محصولات کشاورزی و سایر کالاهای  ضروری را از یکدیگر دریافت کنند.


کارشناسان معتقدند روند افزایش تنش تجاری در روابط آمریکا و چین موجب شده دو طرف در حال حاضر تمایلی برای از سرگیری گفتگو با یکدیگر نداشته باشند.


اما ترامپ که این روزها خود را برای مبارزات انتخاباتی 2020 آماده می‌کند، از فشار تجار آمریکا بابت از دست دادن بازار خود در چین به ستوه آمده است.


مردم آمریکا که مجبور شده‌اند به جای کالای ارزان‌قیمت چینی، کالای گران‌قیمت آمریکایی یا اروپایی را بخرند، از فشار اقتصادی این تصمیم خودخواهانه ترامپ دچار مشکل شده‌اند.


چینی‌ها نیز بعد از تحریم شرکت مخابراتی هوآوی دیگری دلیلی برای ادامه تجارت با آمریکایی‌ها نمی‌بینند و ترامپ را فردی مطمئن برای رسیدن به راه‌حل از طریق گفتگو نمی‌بینند.


کارشناسان بر این باورند در شرایط کنونی که ترامپ حتی وزرای کابینه خود را که شائبه‌ای در سابقه یا انجام کارهایشان دارند کنار می‌گذارد، نمی‌تواند تنش تجاری خود با چین را ادامه دهد و اتفاقاتی مانند عدم خرید محصولات کشاورزی این کشور راه را بر وی تنگ‌تر خواهد کرد.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: چین دونالد ترامپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته