دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1398 - 16:03
امروز صورت گرفت؛

آغاز کار پنجمین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران در اردبیل

پنجمین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران در اردبیل آغاز به کار کرد.
کد خبر : 405262
IMG_6444.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، رئیس پنجمین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اظهار کرد: برگزاری کنفرانس‌های علمی و ارائه یافته‌های جدید فرصت مغتنمی است که در اختیار علاقه‌مندان علم گذاشته می‌شود.


اسحاق رسولی، شادابی و پویایی را در تولید علم دانست و افزود: برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و همایش‌ها باعث زنده ماندن علم می‌شود و کار تحقیق و پژوهش اساسی‌ترین و متعالی‌ترین مشخصه‌ استادان دانشگاه‌ها است.


 وی با یادآوری عصر انفجار علم و دانش ادامه داد: دانشگاه یک محیط علمی است و آن‌چیزی‌که می‌تواند به محیط علمی جان بخشد، تحقیق و پژوهش بوده و جامعه‌ ما بیش از پیش نیازمند فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی است.


رئیس پنجمین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران بیان کرد: برگزاری کنفرانس‌های علمی، فرصت مناسبی است که علاقه‌مندان به موضوعات خاص گردهم می‌آیند و یافته‌های خود را در میان می‌گذارند.


رسولی افزود: کشورهای غربی و آمریکا با اعمال تحریم‌ها نشان می‌دهند که با پیشرفت علمی کشور ما مخالفند و دوست دارند که ملت ایران مصرف کننده‌ علم باشد.


وی با اشاره به توانایی جوانان ایرانی در تولید علم، تصریح کرد: تحریم‌ها شکستنی هستند و جوانان ایرانی پس از تولید دانش باید به فکر مرحله‌ فناوری باشند و این کنفرانس پیوند‌دهنده‌ دانش و فناوری است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ دانشگاه  و توجه به مسائل اجتماعی در استان، توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از نظر کمیت بزرگترین دانشگاه استان بوده و در گام دوم، کیفیت در جهت استراتژی دانشگاه است.


رسولی افزود: مسئولیت اجتماعی استانی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌ سلامت و گردشگری و مأموریت ملی در حوزه IT  برای دانشگاه مشخص شده است.


دبیر علمی پنجمین کنفرانس بیوالکترومغناطیس ایران هم به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید کارآفرین، هویت‌ساز و آینده‌ساز باشند و امروز کشور اراده‌ جدی دارد که فعالیت‌های کارآفرینی را دنبال کند.


حامد ساجد ادامه داد: در این کنفرانس تعداد 45 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که 38 مقاله پذیرش شد که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.



این کنفرانس به مدت دوروز (امروز و فردا) و در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار و آخرین یافته‌های علمی دانشمندان توسط استادانی از دانشگاه‌های ایران ارائه می‌شود و موضوعات تشخیص و پایش مغناطیسی، تصویربرداری و ترمومتری، تحریک مغناطیسی در تشخیص، برش‌نگاری امپدانسی و سایر موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.


در کنار این کنفرانس کارگاه‌های جنبی پردازش سیگنال (معرفی دستگاه تحریک کننده الکتریکی شنوایی) و روش الکتروکموتراپی (روش نوین در درمان سرطان) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته