دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1398 - 11:17
حجت‌الاسلام علم‌الهدی مطرح کرد:

نقش کانون فرهنگی تقریب مذاهب در دانش‌افزایی استادان دانشگاه آزاد اسلامی

معاون امور ایران در مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی گفت: کانون فرهنگی تقریب مذاهب می‌تواند در مسیر دانش‌افزایی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قدم بردارد.
کد خبر : 405151
IMG_2042.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خواف، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی در مراسم افتتاح دفتر کانون فرهنگی تقریب بین‌المذاهب‌ الاسلامیه در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف با شرح تاریخچه تأسیس این مجمع اظهار کرد: حدود دو دهه است با علمای اهل سنت، ائمه جمعه، مدیران مدارس و آقایان مولوی به‌صورت تنگاتنگ و نزدیک ارتباط دارم.


وی افزود: سال‌های گذشته بیشتر فعالیت مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی مانند حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی، تشکیل کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و حضور در مجامع و پرکردن کرسی جمهوری اسلامی جنبه بین‌المللی داشته و در داخل کشور هم کارهای متداول معاونت این مجمع عهده‌دار ارتباط با مناطق مرزی، علمای فرق به‌ویژه در مناطق مرزی و استان‌های تلفیقی و ارتباط با حوزه‌های علمیه بوده است.


معاون امور ایران در مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی گفت: اخیراً زمینه‌ای فراهم شد تا با دو دانشگاه بزرگ کشور یعنی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور ارتباط برقرار کنیم و با جلسه‌های متعددی که با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی در تهران برگزار کردیم به تفاهمی رسیدیم که مجمع التقریب بتواند در دانشگاه حضور پیدا کند.


علم‌الهدی تصریح کرد:‌ حضور مجمع التقریب در دانشگاه به این معنا نیست که بخواهیم فعالیتی داشته باشیم، فعالیت با حضور دانشگاه است، مسئولیت هم با خود دانشگاه بوده و ما می‌توانیم از نیروها و فضای دانشگاه برای تبلیغ و انتشار تفکر تقریب استفاده کنیم و این مسئولیت وسیع و اساسی است.


وی اظهار کرد:‌ در راستای فرمایش‌های مقام معظم رهبری باید برای تشکیل امت واحده تلاش کنیم. کشورهای اسلامی و مسلمانان اگر با هم متحد شوند، بزرگ‌ترین ابرقدرت جهان را تشکیل می‌دهند و دنیای غرب این را نمی‌خواهد و همه تفکر و فعالیت آن برای تفرقه بین مسلمان‌هاست.


معاون امور ایران در مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد:‌ دنیای غرب تلاش می‌کند دولت‌های کشورهای اسلامی، اقوام مختلف و مذاهب مختلف از هم فاصله بگیرند و اگر بتواند به جان هم می‌اندازد. درست نقطه مقابلی که ما به‌دنبال آن هستیم برای اینکه این هدف تحقق پیدا کند همه مسلمانان، ارگان‌ها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی باید پای‌ کار بیایند، همه دلسوزان امت واحده که این دغدغه فکری درونی آنان است.


علم‌الهدی افزود: با صدای رسا اعلام می‌کنیم از هر کسی که دارای تفکر تقریبی است و بخواهد فعالیتی انجام دهد، استقبال می‌کنیم و دستش را به گرمی می‌فشاریم. بحمدالله این زمینه در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم‌شده و اولویت را شهرهای مرزی قرار داده‌ایم.


وی تصریح کرد:‌ نخستین کانون فرهنگی تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف به‌عنوان فعالیتی از جانب ارگانی بوده که بودجه‌ و نیروی انسانی را داراست و حرکتی کاملاً دانشجویی و مردمی است. اعتقاد داریم که حرکت‌های مردمی می‌تواند جای خودش را باز کند و اثرات خودش را بگذارد.


معاون امور ایران در مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی گفت: این حرکت بحمدالله امروز اینجا و در این استان آغاز می‌شود و در ادامه در سایر شهرستان‌ها ادامه پیدا می‌کند. ان‌شاءالله این کانون‌ها رشد پیدا کنند.


علم‌الهدی  اظهار کرد:‌ این کانون‌ها می‌توانند جلساتی برای دانشجویان،‌ استادان و فرهیختگان برگزار کنند تا تفکر بتواند ارتباطی بین حوزه و دانشگاه برقرار کند و هم می‌تواند در مسیر دانش‌افزایی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قدم بردارد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته