دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 11:43
نجفی خبر داد

مرکز تحقیقاتی «تونل باد» در واحد علوم و تحقیقات راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشکده مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: از آنجایی که علم مکانیک پایه تمامی رشته‌های مهندسی است، برای تکمیل گرایش‌های این رشته در واحد علوم و تحقیقات، گرایش طراحی جامدات از سال گذشته در دانشکده مکانیک و هوافضای این واحد راه‌اندازی شده و دانشجو می‌پذیرد.
کد خبر : 40509

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد نجفی همچنین از راه‌اندازی دو مرکز تحقیقاتی در این دانشکده خبر داد و گفت: مراکز تحقیقاتی «تونل باد» با کاربرد آزمایش‌های مرتبط با ساخت مدل هواپیماها، پهبادها و همچنین کارگاه ماشین‌های ابزار پیشرفته و CNC که مجموعه‌ای آموزشی – تحقیقاتی است، از اهداف دانشکده مهندسی مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات است.


نجفی افزود: با راه‌اندازی این مراکز تحقیقاتی می‌توان گام بسیار مهمی در کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی و همچنین جامعه عمل پوشاندن به یکی از اهداف این دانشکده که آموزش علمی توام با دانش عملی است، برداشت.


وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این دانشکده همکاری با مراکز علمی، صنعتی و دانشگاه‌های داخلی و خارجی است که علاوه بر درآمدزایی می‌تواند در افزایش سطح کیفی آموزشی دانشجویان تأثیر بسزایی داشته باشد.


نجفی با بیان اینکه اکنون دانشکده مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات دارای دو انجمن علمی دانشجویی است، اضافه کرد: انجمن‌های علمی هوافضا و هسته علمی مکانیک دو انجمن علمی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات هستند که در مسابقات علمی – تحقیقاتی‌های مختلف کشوری نیز فعال هستند.


وی با توجه به سیاست دانشکده مکانیک و هوافضای واحد علوم و تحقیقات در حل مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان به منظور آسایش خیال این عزیزان در تحصیل، گفت: یکی از اصول اساسی در این دانشکده «سیاست درب باز تمام وقت رئیس دانشکده» است، همچنین مدیران گروه و استادان چهار روز در هفته را در دانشکده حضور داشته تا دانشجویان بتوانند به راحتی به این عزیزان دسترسی داشته و مشکلات خود را حل و فصل کنند.


نجفی با توجه به قرار گرفتن واحد علوم و تحقیقات در بین 750 دانشگاه برتر دنیا گفت: به نظر من برای بهبود هرچه بهتر این رتبه، فاکتورهای مختلفی را باید نسبت به گذشته ارتقا دهیم که افزایش کیفیت آموزش، جذب هرچه بیشتر استادان قادر به تدریس موثر و توانایی پژوهش و تحقیق، جذب طرح‌های پژوهشی از صنعت و درآمدزایی و کاربردی کردن طرح‌ها و پروژه‌های تعریف شده از سوی استادان از جمله مهمترین این فاکتورها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب