دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 16:39
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

محیط‌بانان کشور تحت پوشش بیمه عمر، مسئولیت و درمانی قرار گرفتند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: محیط‌بانان کشور و خانواده‌هایشان به‌طور کامل توسط سازمان حفاظت محیط زیست تحت پوشش بیمه عمر، مسئولیت و درمانی قرار گرفتند.
کد خبر : 405013

جمشید محبت‌خانی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص خبر رد لایحه حمایت از محیط‌بانان در شورای نگهبان اظهار کرد: این لایحه برای حوزه محیط‌بانان  سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل‌بان‌ها ایرادی گرفته نشده و موضوعات مطرح شده در ارتباط با کارکنان یگان‌های حفاظتی همه دستگاه‌های دولتی است.


وی با بیان این‌که لایحه حمایت بیمه‌ای و قضائی از محیط‌بانان از سوی دولت فقط برای محیط‌بانان و جنگل‌بانان بود، گفت: در جلسات کمیسیون‌های تخصصی این مورد به لایحه اضافه شد که همه کارکنان یگان‌های حفاظت 12 دستگاه دولتی از امتیازات آن بهره‌مند شوند که با توجه به بار مالی آن از سوی شورای نگهبان رد شد.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به این مطلب که ایرادات گرفته شده از این لایحه تا سه هفته آینده رفع و مجدد به شورای نگهبان ارجاع می‌شود، به لزوم توجه به کلیه نیازهای محیط‌بانان افزود: براساس لایحه حمایتی بیمه‌ای و قضائی از محیط‌بان‌ها روز گذشته کلیه محیط‌بانان کشور را به‌همراه خانواده‌هایشان بیمه جامع کردیم و براساس آن این افراد به‌طور کامل توسط سازمان حفاظت محیط زیست تحت پوشش بیمه عمر، مسئولیت و درمانی قرار گرفتند.


محبت‌خانی اذعان کرد: با توجه به این لایحه در بحث قضایی هم ردیف بودجه‌ای مشخص شد تا در صورت هرگونه آسیب به‌واسطه استفاده تحت ضوابط از اسلحه محیط‌بان تحت حمایت قرار بگیرد.


وی در ادامه از درخواست‌های محیط‌بان‌ها در خصوص افزایش حقوق سخن به‌میان آورد و گفت: من با همکاری رئیس سازمان از زمانی‌که فعالیت خود را در یگان حفاظت آغاز کرده‌ام حدود 60 درصد متوسط حقوق محیط‌بانان را در کشور افزایش داده‌ شده است هر چند که این وضعیت برای ما ایده‌آل نیست ولی در حد قابل قبولی است.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: خواسته ما این است که با توجه به این‌که فعالیت محیط‌بانان شبیه نظامی‌گری است مسائلی همچون جیره‌بندی و حق لباس را مانند نیروهای نظامی دریافت کنیم و بر همین اساس قصد داریم طی پیشنهادی 3 هزار نیروی محیط‌بان را با کارکنان نیروهای مسلح همسان‌سازی کنیم.


محبت‌خانی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا با موافقت ضمنی سازمان امور اداری و استخدامی در 3 ماه آینده وضعیت بهتری را برای حقوق و مزایای محیط‌بانان ایجاد کنیم.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته