دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای20 طرح پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: 20 طرح پژوهشی با بیش از 1/8 میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز اجرایی شده است.
کد خبر : 40496

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اهواز، دکتر فرید جمالی‌شینی افزود : قرارداد نهایی این طرح‌های پژوهشی به امضا رسیده و مجریان طرح‌ها نیز عملیات اجرایی آنها را آغاز کرده‌اند.


وی با بیان اینکه در دنیای امروز، پژوهش محور اساس و شاخص‌ اصلی پیشرفت و تعالی جامعه به شمار می‌رود، گفت: در کشورهای پیشرفته صنعتی بخش قابل توجهی از تولید ناخالص ملی به سرمایه‌گذاری در امور پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص دارد؛ دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به اهمیت روزافزون پژوهش در رفع معضلات و مشکلات جامعه بویژه نقش آن در امر درآمدزایی، توجه به این مقوله را افزایش داده است.


معاون پژوهش و فناوری واحد اهواز با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در سال‌های متمادی درصد بودجه پژوهشی خود را در راستای نیل به این هدف افزایش داده است، اظهار کرد: دانشگاه توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های پژوهشی کارآمد و مورد نیاز جامعه با هدف درآمدزایی دارد.


جمالی با بیان اینکه در راستای اجرای 20 طرح پژوهشی از ابتدای امسال با اعضای هیات علمی واحد اهواز قرارداد بسته شده است، گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال آغاز شده است.


وی با توجه به اینکه واحد اهواز پتانسیل لازم برای ورود به بخش صنعت و رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی راستان را دارد، ابراز امیدواری کرد بستر لازم در این خصوص از سوی صنایع استان فراهم شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته