دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 13:57

موسوی: امیدوارم خبرهای خوبی از شیخ زکزاکی در راه باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن استقبال از مطالبه دانشجویان برای مشخص شدن وضعیت شیخ زکزاکی، ابراز امیدواری کرد که خبرهای خوبی از این عالم برجسته واصل شود.
کد خبر : 404951
_MID7565.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سید عباس موسوی از مطالبه دانشجویان برای روشن شدن وضعیت شیخ زکزاکی استقبال و اعلام کرد که وزارت امور خارجه در حال پیگیری وضعیت حال وی است.


وی در یادداشتی توئیتری نوشت: «احساسات پاک هم‌وطنان بی‌غرضی که به‌درستی نگران وضعیت شیخ زکزاکی‌اند و از ما خواستار اقدام، ستودنی است. لزومی ندارد دستگاه دیپلماسی اقدامات خود را که با هدف کمک به حل مشکل و نه بهره‌برداری تبلیغاتی است، جار بزند. اگر کمتر حرف می‌زند به معنای بی‌عملی نیست. امیدوارم خبرهای خوب در راه باشد.»


این در حالی است که دفاتر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در بیانیه تجمع روز گذشته خود در محکومیت انفعال وزارت خارجه جمهوری اسلامی در قبال اسارت شیخ زکزاکی بیان کردند: در چنین شرایطی که نهادهای وابسته بین‌المللی در قبال این جنایات مشی سکوت و انفعال پیشه کرده‌اند، بر دولت‌های مسلمان به‌ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران است که فراتر از بیانیه‌های کم‌خاصیت و ابراز نگرانی، با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجه برای جلوگیری از تداوم این جنایات و نجات شیخ ابراهیم از چنگ رژیم بوهاری فوراً اقدام کند.


در بخش پایانی این بیانیه عنوان‌شده است: ما دانشجویان مسلمان ایران ضمن ابراز هم‌دردی با مردم مظلومان نیجریه و محکوم کردن جنایات ضدبشری رژیم ستمگر بوهاری و حامیان آن، به مسئولان قوای سه‌گانه متذکر می‌شویم که به وظایف انسانی، شرعی و قانونی خود دراین‌باره عمل کنند و همان‌طور که در اصل ۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است از مبارزه حق‌طلبانه مستضعفان در برابر مستکبران در هر نقطه از جهان به معنای واقعی کلمه حمایت کنند و پیگیری‌های لازم را برای توقف این جنایت‌ها و احقاق حقوق مردم مستضعف نیجریه و مجازات عاملان این جنایت‌ها به عمل آورند و چنان چه امام بزرگوار فرمودند باید به‌عنوان یکی از اصول سیاست خارجی خود، در رسیدگی به مشکلات مسلمانان و حمایت از مبارزان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم و اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است. چراکه عمل به این موارد مبنای مشروعیت مسئولان جمهوری اسلامی خواهد بود.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته