دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جهانگیری:

بودجه آموزش و پرورش 3 برابر شده است/ اگر برجامی نباشد ما هم تعهدی نداریم

معاون اول رئیس جمهور گفت: بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال قبل سه برابر شده است و هیچ نهادی تا به این اندازه افزایش بودجه نداشته است.
کد خبر : 404861
پرتره2Fاسحاقجهانگیری2Fپرترهاسحاقجهانگیری.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در نوزدهمین کنگره ملی پرسش مهر گفت: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی کشور به حساب می‌آید و دانش‌آموزان نقطه اتصال نظام با خانواده‌ها هستند.


وی افزود: بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال قبل سه برابر شده است و هیچ نهادی تا به این اندازه افزایش بودجه نداشته است.


معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سال ۹۸ سال صرفه‌جویی است و همه دستگاه‌ها باید به این موضوع اذعان داشته باشند، افزود: کارکرد دیگر آموزش و پرورش بحث مهارت‌آموزی است که باید به آن توجه داشت و دانش‌آموز پس از خروج از مدرسه باید مهارتی داشته باشد تا بتواند آن را در زندگی به کار گیرد و پرسش مهر امسال بر اساس این راهکار مهم است.


جهانگیری تصریح کرد: در مقاطعی با مشکلات مختلف و تنگناهای متفاوتی مواجه هستیم و اگر به دنبال رفع آنها باشیم، راهی جز توجه به آموزش و پرورش و مدرسه نداریم و تنها راه توسعه و رهایی از آن، توجه به این نهاد است.


وی اضافه کرد: تأکید بر نقش سرمایه‌های انسانی بسیار اهمیت دارد و توجه به این موضوع می‌تواند سایر سرمایه‌ها را نیز به حرکت درآورد.


معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: آموزش و پرورش امروزه یکی از اصلی‌ترین قطب‌های توسعه سرمایه است و باید بگوییم مسیر توسعه از آن می‌گذرد.


جهانگیری با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نباید نادیده شود و سرمایه‌گذاری در این زمینه ده‌ها برابر نتیجه دارد، اضافه کرد: در حال حاضر در دورانی هستیم که علم به‌سرعت پیشرفت می‌کند و فناوری‌های جدید، شرایط جدیدی را برای تغییرات ایجاد می‌کند. در نتیجه تغییرات ساده در آموزش و پرورش پاسخگوی نیازها نیست.


وی عنوان کرد: آموزش و پرورشی که انسان‌های نقاد و پرسشگر تحویل جامعه دهد، می‌تواند امید به حل تنگناها داشته باشد.


معاون اول رئیس جمهور با توضیح اینکه باید دغدغه مالی معلمان برطرف شود، گفت: با وجود گذشت 6 سال از روی کار آمدن دولت، باید بگوییم چهار سال آن را در تحریم بوده‌ایم اما به دنیا نشان دادیم که با قدرت‌های بزرگ نشسته و با آنها تعامل کرده‌ایم.


جهانگیری گریزی نیز به بحث برجام زده و افزود: برجام در شرایطی بود که 6 قطعنامه شورای امنیت تصویب شده بود و هنر دیپلماسی ایران نشان داد که می‌تواند به توافقاتی برسد اما آمریکا کار غیراخلاقی نشان داد و برخلاف حقوق بین‌الملل رفتار کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار باشد برجامی نباشد، تعهدات ما نیز تغییر می‌کند. مثلاً 300 کیلو اورانیوم را نگه‌ داشته و درصد غنی‌سازی را افزایش دادیم.


معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: بازگشت برجام ساده است اما این در حالی رخ می‌دهد که اروپایی‌ها، آمریکا را قانع کنند که از تحریم‌های ظالمانه‌اش دست بردارد.


انتهای پیام/4087/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته