دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 10:02
به دلیل حمایت از حزب الله و حماس؛

جانسون و هانت، رهبر حزب کارگر را به یهودستیزی متهم کردند

وزرای امور خارجه پیشین و فعلی انگلیس، رهبر حزب کارگر را به یهودستیزی متهم کردند.
کد خبر : 404859
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، بوریس جانسون و جرمی هانت که برای رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس در حال رقابت انتخاباتی درون‌حزبی هستند، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور را «ضد یهود» خطاب کردند.


هانت در یک مناظره انتخاباتی به میزبانی نشریه «سان» در پاسخ به این سؤال که آیا او شخصاً اعتقاد دارد که کوربین ضد یهود است، اظهار کرد: «متأسفانه، بله همین‌طور است.»


جانسون نیز در پاسخ به همین سؤال گفت: «با مشی ضدیهودی که او در پیش‌گرفته، فکر می‌کنم او واقعاً به خاطر این اعتقاد قابل سرزنش است.»


حزب کارگر سال‌هاست که با اتهامات مربوط به ضدیت با یهود درگیر است و بسیاری از اعضای آن به دلیل اظهاراتشان در این خصوص، از عضویت در این حزب تعلیق شده‌اند. مناظره اخیر درباره یهودستیزی در حزب کارگر متعاقب برنامه مستند «پانوراما» شبکه بی‌بی‌سی در این خصوص بود. بی‌بی‌سی در این مستند به نقل از برخی از اعضای سابق حزب کارگر گفته بود که حلقه داخلی کوربین در تحقیق از اعضای این حزب به اتهام یهودستیزی دخالت کرده است.


کوربین به اتهامات مطرح‌شده در این مستند واکنش نشان داد و تأکید کرد که «اشتباهات بسیار بسیار زیادی» در آن وجود داشت و «قضاوت زودهنگام»‌ کرده است. وی از سوی رهبران یهودی انگلیس به دلیل داشتن دیدگاه‌های یهودستیزانه نیز متهم شده است. کوربین، حزب‌الله و حماس را «دوست» خطاب کرده و هیچ‌گاه این دو گروه را محکوم نکرده است.


به گزارش آنا، کوربین یکی از مخالفین سیاست‌های رژیم صهیونیستی است که این مخالفت به یهودستیزی تعبیر شده؛ اتهامی که وی بارها آن را رد کرده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: جانسون
ارسال نظر
هلدینگ شایسته