دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 10:07

آیت‌الله موسوی اردبیلی: دولت سعودی خاطیان فاجعه منا را مجازات کند

آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی‌اردبیلی، از مراجع تقلید، با صدور پیامی اعلام کرد: انتظار از مسئولان دولت سعودی این است که خاطیان و مسببان فاجعه منا را معرفی و مجازات کنند.
کد خبر : 40484

به گزارش گروه سیاسی آنا به نقل از به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله موسوی اردبیلی، این مرجع تقلید در پیام خود با اشاره به اینکه «حادثه دردناک و اسفبار منا، عید مسلمانان را عزا کرده و دل آنان را به درد آورد»، آمده است: حاجیان خداجویی که لباس دنیا را از تن برکنده و رخت عبادت بر تن کرده و رنگ خدایی را برگزیده بودند، مظلومانه قربانی شدند و لباس احرامشان جامه آخرتشان شد.


وی در این پیام، این مصیبت عظمی را به پیشگاه قافله‌سالار حقیقی کاروان عبادت و بندگی، امام عصر(عج) و همه مسلمانان و خصوصا هموطنان داغدار و خانواده‌های چشم انتظار تسلیت گفت.


آیت‌الله موسوی‌اردبیلی اظهار کرد: آنچه سبب تسلای خاطر بازماندگانی که خانه‌ها را برای پذیرایی عزیزانشان آذین بسته بودند، این حقیقت است که این حاجیان در سفر عبادت، پاک و پیراسته از پلیدی‌ها، از خانه دوست به ساحت قرب او پر کشیدند.


وی تصریح کرد: مسئولان دولت سعودی شرف میهمانداری زائران خانه رب‌الارباب را قدر بدانند و اسباب آسایش و راحتی حجاج بیت‌الله را فراهم آورند.


این مرجع تقلید در پایان پیام برای عزیزان از دست‌رفته رضوان و رحمت حق و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند منان خواستار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته