دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 16:45
زاهدیان خبر داد:

کشف ۳۶۴ تن مواد مخدر توسط پلیس در ۷ ماهه سال ۲۰۱۹

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۳۶۴ تن انواع مخدر در ۷ ماه گذشته از سال ۲۰۱۹ خبر داد.
کد خبر : 404755
IMAGE11517637382675.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدمسعود زاهدیان در افتتاحیه دوازدهمین نشست کارگروه منطقه‌ای پیش‌سازها RWGP (پیش‌سازهای تولید موادمخدر) با بیان اینکه پدیده مواد مخدر در شرایط فعلی جهان به‌عنوان یکی از معضلات بزرگ جامعه بشری است، گفت: مقابله با این پدیده به مشارکت تمام کشورهای جهان بستگی دارد.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سال‌های اخیر تولید مواد مخدر نوظهور شرایط را برای مقابله با این پدیده شوم دشوار کرده است، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیازمند اتخاذ تدابیر مشترک است. خوشبختانه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ناعادلانه، توفیقات قابل توجهی را در مبارزه با موادمخدر انجام داده است.


وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیش از 70 درصد کشفیات به تنهایی در اختیار پلیس جمهوری اسلامی انجام شده، متذکر شد: طی 7 ماه گذشته از سال 2019 میلادی، 364 تن انواع مواد مخدر توسط پلیس جمهوری اسلامی ایران کشف شده است.


زاهدیان با اشاره به شهادت سه هزار و 814 نفر و مجروحیت بالغ بر 12 هزار نفر در راه مبارزه با موادمخدر، یادآور شد: در سال‌های اخیر جهان با چالش کنترل مواد شیمیایی مواجه بوده که به‌عنوان پیش‌سازها شناخته می‌شود.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: توسعه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف در بحث کنترل پیش‌سازهای به کار رفته بسیار مؤثر بوده اما قاچاقچیان با ریسک بالاتر اقدام به انتقال مواد پیش‌ساز شیمیایی می‌کنند.


وی متذکر شد: تولید شیشه در کشور افغانستان به‌عنوان تهدید جدیدی مطرح است، عواید فراوان تولید مواد مخدر در اختیار شبکه‌های قاچاق بین‌المللی و تروریستی و بخشی از این عواید با پولشویی کلان در چرخه اقتصادی کشورها قرار می‌گیرد.


زاهدیان با بیان اینکه تمرکز و مقابله با شبکه مالی حاصل از قاچاق مواد مخدر، می‌تواند تأثیر مثبتی برای جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان داشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر است.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس مواد مخدر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته