دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با صدور پیام و بیانیه

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به بازماندگان فاجعه سرزمین منا تسلیت گفتند/ 1

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی با صدور بیانیه و پیام‌های جداگانه، فاجعه سرزمین منا و کشته شدن جمعی از هموطنان‌مان را به بازماندگان آنان تسلیت گفته و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع از سوی مبادی ذی‌ربط شدند.
کد خبر : 40473

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این راستا روز گذشته دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فاجعه تلخ منا را به بازماندگان حاجیان جان‌باخته، تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد با بازنگری اصولی در مدیریت حج و مناسک آن توسط روسای کشورهای اسلامی و علمای جهان اسلام، زمینه تکرار چنین حوادثی که باعث ضربه به کیان اسلام در منظر جهانیان می‌شود، از بین برود.


بر اساس این گزارش، رئیس واحد، معاونان، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن با صدور اطلاعیه‌ای درگذشت جمع کثیری از هموطنان در فاجعه منا را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (ص) و به ساحت مقدس ولی‌ عصر (اروحنا فداه) و محضر مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدار عزیزان و ملت بزرگ ایران تسلیت گفته و برای بازماندگان حادثه از درگاه خداوند متعال طلب صبر کردند.


دانشگاهیان با توجه به تصریح مقام معظم رهبری اعلام کردند: دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در قبال حادثه تلخ منا بپذیرد.


ضرورت مسئولیت پذیری دولت سعودی در قبال حادثة هولناک منا


روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی هم با صدور بیانیه‌ای با ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار حجاج بیت‌الله الحرام و عرض تسلیت درگذشت جمع کثیری از ضیوف الرحمان در حادثه هولناک منا به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج) و مقام معظم رهبری بر ضرورت مسئولیت پذیری دولت سعودی در قبال این حادثه هولناک و لزوم فراهم‌سازی امکانات لازم برای مداوای آسیب دیدگان تأکید کرده است.


پیام تسلیت دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به مناسبت فاجعه منا


حادثه دردناک و اسف بار منا عید بزرگ مسلمانان جهان را به عزا تبدیل کرد؛ فاجعه عظیمی که روح پاک عده‌ای از هموطنان عزیزمان در سایه بی لیاقتی و بی تدبیری حکام سعودی به سوی معبود پرکشید و تنها تسلای خاطر بازماندگانشان پاکی و پیراسته بودن عزیزانشان در زمان دیدار با معبود و دل بریدن از دنیای دون در سرزمین پیامبر(ص) است. هر چند درد بزرگ چگونه نبودنشان بر سینه ملت شریف ایران سنگینی می کند و عوض شدن لباس سپید احرامشان با خلعت آخرت از خاطره‌ها محو نخواهد شد .


بدینوسیله مراتب تسلیت، همدردی و تألم روحی مجموعه استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) مقام معظم رهبری (مد ظله) و خانواده‌های داغدار این عزیزان اعلام کرده و علو درجات هموطنان از دست رفته امان و بازگشت صحت و سلامتی برای آسیب دیدگان این واقعه عظمی را از خداوند منان مسألت داریم.


حجت الاسلام حرزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان یزد هم درباره فاجعه دردناک به قربانگاه رفتن حجاج در منا در جمع نمازگزاران مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی استان بیان کرد: امروز کسانی‌که باید خادم الحرمین باشند در واقع خائن الحرمین هستند. قطعا هدف شوم دشمن درجه اول جهان اسلام یعنی آمریکا واسراییل جنایتکار که حامیان اصلی آل سعودند، تعطیلی حج، این همایش بزرگ جهان اسلام است، آنها دنبال نابودی اسلام ناب محمدی (ص)هستند.


شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در بیانیه ای اعلام کرد: جهان اسلام بار دیگر در اثر بی کفایتی و سوء مدیریت رژیم آل سعود در غم و اندوه فرو رفت . مصیبت عظمایی که جمع کثیری را داغدار و عید مسلمین را مبدل به عزا نمود ، رژیم آل سعود با اعمال شرورانه در منطقه و حمایت های بی حد از گروه های تروریستی چهره رحمانی اسلام را خدشه دار و با تجاوز به کشور اسلامی و همپیمانی با شیطان بزرگ ، خباثت خود را به اوج رسانده است .


بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در پی حادثه رمی جمرات


دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با صدور بیانیه ای خیانت و بی تدبیری آشکار آل منفور سعود را که منجر به جنایتی دیگر در حج امسال گردید و صدها بنده خوب خدا جان گرانمایه خود را از دست دادند محکوم کرده و از مسئولین نظام خواست این موضوع را تارسیدن به حصول نتیجه از ژریم بی کفایت آل سعود پیگیر باشد.


در بخشی از بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی آمده است: در حالی که مسلمین جهان در ایام حج ابراهیمی ودر روز عیدسعیدقربان به وحدانیت و عظمت پرودگار عالم شهادت می دادند و او را با ندای اللهم اهل الکبریاء والعظمه می ستودند و زائران حرم امن الهی احرام بسته و در سرزمین منا راهی رمی جمره عقبی بودند تا با قربانی کردن تمامی نفسانیت دنیوی ، حاجی شدن خود را به شکر بنشینند ، خیانت و بی تدبیری آشکار آل منفور سعودی جنایتی دیگر را آفرید و صدها بنده ی خوب خدا جان گرانمایه خود را از دست دادند و تعداد بی شماری نیز زخم بی توجهی و بی مسئولیتی حکام نکبت و بی لیاقت سرزمین وحی را بر سینه دارند.


اکنون بی تدبیری و بی کفایتی رژیم سفاک سعودی برجهانیان آشکار شده و وقت آن است که دنیای اسلام در پی چاره ای برای اداره ی بیت الله باشند؛ چون این بار اول نیست که سرزمین حجاز شاهد چنین فاجعه دردناک و خونین است و در دوره‌های گذشته نیز عدم مدیریت حاکمان عربستان در سایه ی حمایت وهابیت و صهیونیسم بین الملل موجب جریحه دار شدن قلوب مسلمین شده و هزاران زائر حرم الهی به خاک و خون کشیده شده اند.


ما استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی ضمن عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به پیشگاه منور حضرت ولیعصر (عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) همراه با مردم ولایتمدار ایران اسلامی در ماتم جان باختگان این واقعه اسفبار به سوگ می‌نشینیم و از خداوند متعال برای بازماندگان درخواست صبر و بردباری و برای مصدومان و آسیب دیدگان، آرزوی سلامت و تندرستی مسئلت می‌نماییم و از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه می‌خواهیم تا باطرح شکایت از مسببان این فاجعه دردناک در مجامع حقوقی وقانونی بین المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و حامیان حقوق بشر موجبات تسکین آلام مصیبت دیدگان را فراهم کرده و برای سلامت و امنیت حجاج عزیز کشورمان تلاش کنندو مراسم ختم جان باختگان حریم الهی در شهرستان خوی برگزار شود.


دانشگاهیان واحد گرمسار جان باختن تعدادی از زائرین بیت الله الحرام در منا را تسلیت گفتند


رئیس، معاونان، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با صدور پیامی جان باختن تعدادی از زائرین بیت الله الحرام در منا را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده بازماندگان تسلیت گفتند.


در پیام دانشگاهیان واحد گرمسار آمده است: فاجعه مصیبت بار منا که در آن جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام جان باخته و اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورد و قلب همه مسلمانان جهان و مردم شریف ایران را جریحه دار و ملت عزیز را عزادار کرد به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، امت بزرگ اسلامی، ملت شریف ایران و همه بازماندگان و عزاداران تسلیت عرض کرده و شفای عاجل آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنیم.


آنچه ملت‌های بزرگ اسلامی انتظار دارند این است که دولت عربستان سعودی به وظایف خود در قبال زائرین بیت الله الحرام عمل کرده، علاوه بر برخورد با مجرمین و خاطیان این حادثه تلخ، توضیحات قانع کننده‌ای در مورد آنچه بر میهمانان ضیافت الهی رفته است به امت اسلامی و جهانیان ارائه دهد.


بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه آزاد پرند در محکومیت رژیم آل سعود


در چند سال اخیر تقریبا هر روز شاهد وقایع تلخی از به خاک و خون کشیده شدن مسلمانان در سراسر دنیای اسلام هستیم، وقایع تلخی که هر مسلمانی را غمگین می‌کند، از کشتار مسلمانان از سوی اوامر حکام عربی در بهار عربی گرفته تا کشتار ناجوان‌مردانه گروه‌های تروریستی همچون داعش و القاعده و حمله همه جانبه عربستان به یمن به بهانه‌های واهی، که هر روز تعداد بیشماری از مردم مسلمان و بی‌دفاع کشورهای مختلف را مورد هدف خود قرار می‌دهند.


با این وجود همه مسلمین جهان در سر منشأ اتحاد خود یعنی خانه امن الهی جمع می شوند و با خدای خود تعهد بندگی بسته و با همنوع مسلمان خود پیمان برادری می‌بندند....متاسفانه امسال به دلیل سو مدیریت و بی تدبیری مسئولان اجرایی برگزاری مناسک حج، شاهد سقوط جرثقیل به داخل مسجدالحرام بودیم که دنیای اسلام را با از دست دادن صدها مسلمان از کشورهای مختلف داغدار کرد،


جهان اسلام هنوز از شوک این حادثه دلخراش خارج نشده بود که باز هم بی‌تدبیری و سو مدیریت عربستان، این بار نه جهان اسلام، بلکه تمام مردم جهان را غمگین کرد، در حالیکه در اکثر کشورهای مسلمان مردم در عید بودند، در خانه امن الهی عید به عزا تبدیل شد و هزاران زائر بیت‌الله‌الحرام که صدها نفرشان از هموطنان ایرانی بودند بخاطر اشتباه عجیب مسئولان برگزاری مناسک حج، با لباس احرام به دیار باقی شتافتند و میلیون‌ها مسلمان و غیر مسلمان را ناراحت و بهت‌زده کردند.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند به تمام خانواده‌ها و بازماندگان این عزیزان تسلیت گفته و از خدای منان تقاضای صبر عاجل برای این عزیزان را خواستار است. همچنین از دولت بعنوان حامی همیشگی ملت ایران تقاضا می‌کنیم که به این اتفاق تلخ رسیدگی کرده و اقدامات لازم را به کار گیرد.


پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور در پی حادثه مصیبت بار در منا


دکتر صدرالدین متولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور در پیامی با تسلیت حادثه غم انگیز منا؛ جان باختن جمعی از حجاج بیت الله الحرام را در این حادثه تلخ و مرگبار تسلیت گفت.


متن کامل پیام بدین شرح است: حادثه تلخ و تاسف بار سرزمین منا که‌ درگذشت خیل عظیمی از حجاج بیت الله الحرام و آسیب بسیاری دیگر از مهمانان حریم الهی در روز عید عزیز و عظیم قربان را سبب شد، موجبات حزن و اندوه را در میان تمام مسلمانان جهان فراهم آورد.


اینجانب ضمن عرض تسلیت این فاجعه دردناک به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)؛ مقام معظم رهبری و خانواده‌های عزادار و مصیبت دیده و طلب صبر و شکیبایی برای خانواده های معزا؛ برای مجروحان و آسیب دیدگان هم شفای عاجل و بهبودی را از درگاه خداوند تبارک و تعالی خواستارم.


بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در خصوص فاجعه منا


حادثه تلخ و حزن انگیز کشته و مجروح شدن زائرین خانه خدا و میهمانان حرم امن الهی، موجی از تاثر و اندوه را نه تنها در بین ملل اسلام بلکه در کلیه بلادهای جهان برپا کرد.


این فاجعه تاسف بار، ملت مسلمان ایران اسلامی را در آستانه اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم عزادار کرد. فاجعه منا را می توان بهترین دلیل و نشانه بی تدبیری ، سوء مدیریت و عدم شایستگی آل سعود در برگزاری بزرگترین مراسم معنوی جهان اسلام و میزبانی میلیونی میهمانان ضیافت الهی دانست .


هنوز واقعه تلخ مسجد الحرام و حوادث دیگر که در کمتر از دو هفته اخیر در این کشور اتفاق افتاده بودند، در ذهن مردم بود که به ناگاه حادثه ای تلخ و سوزانده تر از آن حوادث رخ می دهد که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می آورد...


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظیم به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، همراه با مردم ولایتمدار ایران اسلامی در ماتم جان باختگان این واقعه اسفبار به سوگ می‌نشینیم و از خداوند متعال برای بازماندگان درخواست صبر و بردباری و برای مصدومان و آسیب دیدگان، آرزوی سلامت و تندرستی مسئلت می‌کنیم.


دانشجویان و استادان و کارکنان واحد صوفیان با صدور بیانیه درگذشت هموطنان در منا را تسلیت گفتند


دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان همسو با ملت بزرگوار ایران اسلامی با صدور بیانیه ای درگذشت تعداد زیادی از هموطنان در فاجعه منا را تسلیت گفته و این فجایع را ناشی از ضعف تدبیر و سوء مدیریت رژیم سعودی دانستند.


دانشجویان و استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی صوفیان طی بیانیه‌ای با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة​‌الله​ الاعظم (ارواحنا فداه) و ولی امر مسلمین آیت‌​الله العظمی خامنه‌​ای و خانواده‌​های معظم داغدیده و عزادار، از درگاه حضرت احدیت علو درجات برای ارواح مطهر درگذشتگان این حادثه ناگوار و برای بازماندگان و مصیبت‌​دیدگان صبر و اجر و شکیبایی و برای مجروحان و مصدومان سلامت و شفای عاجل را مسئلت کرده و این فجایع را ناشی از ضعف تدبیر و سوء مدیریت رژیم سعودی دانستند.


در پایان این بیانیه به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره‌ شده است که دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به‌قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید ازنظر دور بماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته