دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از VAR در لیگ نوزدهم منتفی شد

در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی VAR منتفی است.
کد خبر : 404718
180616124128-var-france-australia-super-tease.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در رقابت‌های هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال اشتباهات داوری به‌اندازه‌ای زیاد بود که مدیران، مربیان و بازیکنان تمامی تیم‌ها نسبت به آن معترض بودند و کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای آنکه از فشار این انتقادات تا حدی خلاص شود اعلام کرد فصل آینده سیستم کمک‌داور ویدئویی VAR در بازی‌ها اجرایی می‌شود.


استفاده از فناوری VAR بدون شک به کیفیت قضاوت داوران کمک زیادی می‌کند و قول مسئولان داوری فوتبال ایران به تیم‌ها برای آن بود که از حساسیت‌ها کاسته شود و این امید ایجاد شود که در فصل بعد قضاوت‌ها با کمترین ایراد خواهد بود.


داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری گفته بود ثبت‌نام و معرفی تیم VAR انجام‌شده و تست آفلاین این فناوری موفق بوده است. مهم‌ترین مرحله آموزش 24 داور برای برگزاری بازی‌ها با سیستم VAR است تا با ورود آن از یک کشور خارجی به‌صورت رایگان از ابتدای فصل آینده با کمک‌داور ویدئویی رقابت‌ها برگزار شود.


در شرایطی که سازمان لیگ اعلام کرده رقابت‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال هشت مرداد 98 آغاز می‌شود بسیاری از ورزشگاه تجهیزات لازم برای برگزاری مسابقات را دارند و باید مجهز به گیت‌های ورودی، دوربین‌ها مداربسته و شماره‌گذاری صندلی‌ها شوند تا از لحاظ ایمنی و امنیتی مجهز شوند خبری از نصب دوربین‌های VAR نیست و عملاً استفاده از چنین سیستمی در آغاز لیگ برتر نوزدهم منتفی است.


فیفا برای صدور مجوز استفاده از سیستم VAR حداقل 9 ماه زمان می‌خواهد تا تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهد و در کنار آن باید تمامی داوران لیگ برتر آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند با این فناوری کار کنند.


استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران زیرساخت‌های لازم را ندارد و بعید است تا پایان نوزدهمین دوره لیگ برتر شاهد استفاده از این فناوری باشیم.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته