دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 15:19

وزیر امور خارجه فرانسه: اروپا برای حفظ برجام متحد باشد

وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه اروپا باید در راستای حفظ برجام تلاش کند، از طرف‌های اروپایی خواست تا در زمینه توافق هسته‌ای متحد باشند.
کد خبر : 404716
Jean-Yves-Le Drian.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، جان ایو لودریان که در بروکسل به‌سر می‌برد، از کشورهای اروپایی خواست تا در زمینه حفظ برجام بکوشند.


وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش در دوران پیش از توافق هسته‌ای و بعد از آن نقش پلیس بد را به‌خوبی بازی کرده بود و بارها در تقابل با ایران، طرف منافع آمریکا را گرفته است، از ایران خواست تا از تصمیم خود مبنی بر کاهش تعهداتش در سطح غنی‌سازی اورانیوم دست بردارد.


از سوی دیگر، وی از همتایان اروپایی خود خواست تا در زمینه توافق هسته‌ای با ایران متحد باشند.


لودریان بار دیگر مدعی شد که کاهش تعهدات در زمینه غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اقدامی بد در واکنش به یک اقدام بدتر بود. 


به گزارش آنا، ابراز نگرانی پلیس بد مذاکرات هسته‌ای از کاهش تعهدات برجامی ایران در حالی است که به‌موجب بند ۳۶ برجام، کشورمان از حق توقف جزئی و کلی تعهداتش برخوردار است. ضمن اینکه بنا بود با اجرای تعهدات ایران، کلیه تحریم‌ها لغو شوند که نه‌تنها این‌چنین نشد، بلکه آمریکا به شکل غیرقانونی و یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ خارج شد.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته