دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1398 - 08:15
یوسفیان‌ملا در گفتگو با آنا:

دولت برای فروش املاک و دارایی بانک‌ها زمان تعیین کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فروش املاک و دارایی‌های بانک‌ها می‌تواند تولید را نجات دهد. بنابراین دولت اعلام کند ظرف سه ماه مکلف به فروش املاک خود هستند.
کد خبر : 404708

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به سخنان اسحاق جهانگیری در جلسه با فرمانداران مبنی بر فروش دارایی‌های دولت اظهار کرد: جهانگیری رئیس مبارزه با مفاسد اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور است و به‌نوعی جایگاه نخست وزیر در دولت را دارد، متأسفانه اتفاقی که در دولت و مجلس دیده می‌شود این است که تا متوجه می‌شوند مردم ناراضیند خودشان را این طرف میز می‌کشانند و نقش اپوزیسیون و سؤال کننده را ایفا می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه دولت مصداق فردی است که اسم بچه خود را رستم گذاشت و بعد خودش از او حساب می‌برد گفت: آقای روحانی چندبار از بانک‌ها خواهش کردند املاک خودتان را بفروشید، اولین مخاطب آقای جهانگیری هم در این موضوع بانک‌ها هستند و اگر این املاک فروخته شود بانک‌ها قدرت پرداخت تسهیلات را پیدا می‌کنند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فروش املاک و دارایی‌های بانک‌ها می‌تواند تولید را از این وضع نجات دهد. بنابراین دولت اعلام کند که ظرف سه ماه بانک‌ها مکلف به فروش املاک خود هستند. حال ممکن است جایی مال مشکلی داشته باشد و توقیف باشد که باید موضوع حل شود، اما مدیرانی که بعد از سه ماه درباره فروش اموال خود توضیحی نداشتند از کار حذف کند.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه این خواسته دولت نباید با خواهش از مدیران همراه باشد گفت: باید قاطعانه به موضوع وارد کنند و باید بگویم که دولت قبل در این موارد خوب برخورد می‌کرد، یعنی عزل می‌کرد و با کسی تعارف نداشت.لذا دولت اعلام کند مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها ظرف یک هفته اطلاعات خود را ارئه دهند و ظرف سه ماه املاک را بفروشند. در غیر این صورت خدمت منفصل شوند آن وقت ببینید چه اتفاقی می‌افتد.


به گزارش آنا، اسحاق جهانگیری در دیدار با فرمانداران گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که ۱۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت را بفروشیم اما دستگاه‌ها روی برخی دارایی‌ها دست گذاشتند و نمی‌گذارند به فروش برسد. به وزارت اقتصاد کمک کنید تا این دارایی‌ها شناسایی و فروخته شود هیچکس حق ندارد مقاومت کند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته