بیتوجهی به سند تحول مسائل ومشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور را ریشهدار خواهد کرد
سیدمحمد بطحایی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور گفت: سند تحول بهعنوان نقشه راهی که افقهای کیفیت و کمیت را در ابعاد مختلف نظام آموزش و پرورش را ترسیم کرده است، تلقی میشود.
وی افزود: بعد از گذشت قریب به هفت سال از تصویب، این سند بنیادین همچنان با مشکلات اجرا و استقرار در نظام آموزش و پروش مواجه است. بخشی از این مشکلات ناشی از فراهم نبودن امکانات و شرایط لازم برای استقرار سند است. علیرغم تلاشهایی که تاکنون در نظام آموزش و پرورش کشور صورت گرفته همچنان رضایت کافی مقام معظم رهبری درخصوص استقرار و تحقق سند بنیادین جلب نشده است.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: توجه و تأکید مقام معظم رهبری برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این علت است که اگر نتوانیم در مسیر تحقق این سند قرار بگیریم، هیچ تضمینی برای کیفیتبخشی نظام آموزش و پرورش قابل ارائه نخواهد بود.
بطحایی درباره عواقب رکود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عنوان کرد: بیتوجهی به این سند مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور را روزبهروز ریشهدار خواهد کرد و حتی چالشهای موجود نیز قابل حل نخواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی بهدلیل منابع ارزشمندی که در اختیار دارد و به موجب انعطافی که در فرآیندهای آموزشی ایجاد کرده است، امکان استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک الگوی موفق و مطلوب را فراهم و مهیا کرده است.
وی با اشاره به تأکید هیئت رئیسه و رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد: با همافزایی و همسویی سایر بخشهای دانشگاه و با یک زمانبندی منظم و با بهرهگیری از یک نقشه راه مشخص و مدون، اجرا و استقرار سند تحول در دستور کار واحدهای سمای سراسر کشور قرار میگیرد و در یک بازه زمانی معین میتوان نتایج آن را به عنوان یک الگوی موفق به کشور معرفی کرد.
انتهای پیام/4107/4116/
انتهای پیام/