دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 13:53
امام جمعه سیرجان:

حدیث سلسله‌الذهب نمایانگر پیوند ولایت و توحید است

امام جمعه سیرجان، حدیث سلسله‌الذهب را نمایانگر پیوند عمیق و ناگسستنی بحث ولایت و توحید عنوان کرد.
کد خبر : 404667
emamjomesirjan.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان با تبریک ولادت امام رضا(ع) با اشاره به حدیث مشهور سلسله‌الذهب اظهار کرد: در کلام آن حضرت تأکید بر ولایت در کنار توحید است که با اثبات ولایت خط بطلان بر همه طاغوت‌ها کشیده شد و مبارزه با طاغوت درسی است که ائمه معصومین (علیهم‌السلام) به ما دادند.


وی، بیان حدیث سلسله‌الذهب از سوی امام رضا(ع) را به منزله نقشه راهی برای فلسفه شیعیان در تمام اعصار عنوان و اضافه کرد: اقرار به امامت ائمه اطهار(ع) و اطاعت از ایشان از شروط اقرار به توحید در دین بوده و این حدیث نمایانگر پیوند عمیق و ناگسستنی بحث ولایت و توحید است.


امام جمعه سیرجان عنوان کرد: امام رضا(ع) پذیرفتن امامت و ولایت را تنها مسیر رسیدن به سلام و رهایی از عذاب الهی معرفی می‌کنند و همین مطلب مهم‌ترین اصل فرهنگ اهل بیت(ع) است و مسیر ولایتمداری را برای ما در تمام اعصار مشخص می‌کند.


حسینی، پرهیز از اشرافی‌گری، ساده‌زیستی و قاطعیت در برابر طاغوت را سیره امام رضا(ع) عنوان و تشریح کرد: آن حضرت بسیار روزه می‌گرفت و کم می‌خوابید و هر سه روز یک ختم قرآن می‌کرد و با غلامان و خدمتگزاران بر سر یک سفره غذا می‌خورد و از یاد و ذکر خداوند هرگز غافل نمی‌شد.


وی، حسن خلق و رفتار صحیح با اطرافیان را از ویژگی‌های امام رضا(ع) عنوان کرد و ادامه داد: مردم هم جذب شخصیت والای ایشان می‌شدند تا اینکه امام هشتم(ع) مظلومانه به دست طاغوت زمان یعنی مأمون به شهادت رسیدند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته