دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 10:25
بدری در گفتگو با آنا مطرح کرد:

کنترل وقوع جرائم خشن در استان لرستان/ حمایت از حقوق عامه مردم امری ضروری است

رئیس دادگستری استان لرستان با بیان اینکه جرائم خشن در این استان کنترل شده است، گفت: احقاق حقوق عامه مردم از اولویت‌های اصلی دستگاه قضائی در دوره تحول است.
کد خبر : 404614
010.jpg

جعفر بدری در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اقدامات ویژه در دادگستری استان لرستان برای مقابله با جرائم خشن خبر داد و گفت: دادسراهای ما برنامه‌های ویژه‌ای را برای کنترل این موضوع دارند، به‌طوری که در یک سال گذشته حدود 20 پرونده با موضوع خشونت و نزاع در استان داشتیم که اکثر آنها مختومه و با صلح و سازش همراه شد.


وی عمده دلیل بروز این موارد را بیکاری و مشکلات اقتصادی دانست و ادامه داد: اگر جوانان و مردم ما در استان مشغول به فعالیت باشند اصلاً فرصتی ندارند که دست به جرم‌های مختلف بزنند. برخی از افراد به‌دلیل نبود منبع درآمد به سمت سرقت می‌روند لذا اگر جلوی زمینه‌های بروز سرقت را بگیریم این جرم به‌طور کامل ریشه‌کن خواهد شد. یکی از مهم‌ترین عوامل حل معضل بیکاری است.


رئیس دادگستری استان لرستان با بیان اینکه امنیت مطلوبی در سطح استان برقرار است افزود: در بحث مقابله با جرائم خشن با پلیس همکاری ویژه‌ای داریم و کارگروه‌های مشترکی نیز تشکیل شده تا جلوی جرائم گرفته شود.


بدری درباره برخورد با فساد گفت: یکی از خواسته‌های مردم از دستگاه قضائی برخورد قاطع با مفسدان است و ما در دوره تحول قوه قضائیه همان‌طور که برخورد با فساد مورد تأکید رئیس دستگاه قضا است، این مورد را پیگیری می‌کنیم و به‌دنبال احقاق حقوق عامه هستیم.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته