دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 22:18

قالیباف: عناصر جوانی، باور و مردمی بودن عامل موفقیت در جامعه است

قالیباف گفت: اگر از عناصر جوانی، باور و مردمی بودن در جامعه استفاده شود موفق می‌شویم.
کد خبر : 404566
97-11-c23-1937.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه اجتماعی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد باقر قالیباف عصر امروز در همایش تجلیل از فعالین حرکت های جهادی که در موزه انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار کرد: مرتب این جمله را در حوزه های جهادی تکرار میکنم تا در ذهن داشته باشیم، جهادی تر بمانیم؛ یکی اینکه نمی‌شود در هر مجموعه‌ای خصوصاً در نظام مقدس اسلامی که رویکردها، گفته‌ها و سیاست‌ها که مجموعه حاکمیتی هست سیاست‌ها را بیان کنیم ولی از جهت سازمانی و ساختاری این آمادگی و ظرفیت را نداشته باشیم.
وی افزود: سیاستی که جنبه تحولی، جهادی و انقلابی دارد و اصلاح‌طلبانه است برای زدودن فقر و فساد و تبعیض کار  می‌کند؛ ولی آن ساختار نهاد و سازمانی که باید کار انجام دهد همخوانی ندارد.
قالیباف با بیان اینکه یکی از کسبه های  که چالش را بیشتر می کند همین است؛  ادامه داد: کنش اجتماعی این است که مردم را به این نگاه بی اعتماد می کند و وقتی اعتماد در مردم از بین رفت در حقیقت بزرگترین سرمایه اجتماعی خوب  خود را از دست دادیم.
 وی ادامه داد: همیشه می‌گویم کار خود دو ویژگی‌ دارد اینکه بودجه و پول نمی خواهد و اختیار نمی دهد. هرکدام از ما هر جا هستیم می‌خواهیم کار کنیم اول می‌گوییم بودجه چیست اعتبار چیست اختیارم چیست .
وی بیان کرد: باور کنید اگر کار که جوهره کار و هویت انسانهاست درست انتخاب شود دو گوهر اختیار و پول و اعتبار خواهیم داشت اما اگر فعالیتی که کردیم این دو کار نبود بیگاری انجام داده ایم .
او بیان کرد : قبل از هر چیزی نیاز به این فرهنگ و باور در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم  که اگر باور و اعتقاد داشتیم می گوییم خدمتگزار هستیم.
 محمد باقر قالیباف گفت: در قرارگاه رویکرد ما اشتغال است؛ اگر امروز توان هزار شغل داریم انجام ندهیم در زمانی که توان یک میلیون شغل باشد نمی توانیم آن را انجام دهیم چون بنای ما کار کردن و خدمتگزاری نیست.
 قالیباف با بیان اینکه معتقدم که یکی از ضعف های جدیدی که در کشور وجود دارد کار مردمی را با مردم انجام نمی دهیم افزود: اگر تجربه مردمی را با مردم انجام ند‌هیم آن را دولتی می‌کنیم و در حقیقت منهدم می‌کنیم؛ اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است که قریب به ۸۰ درصد از ظرفیت اقتصاد در اختیار مردم نیست و دولتی است .
وی در پایان گفت: در محلات، شهرستان‌ها و استان‌ها این فرهنگ که دولت باید کاری کند را از خودمان دور کنیم؛ هرجا امروز موفقیتی در کشور می‌بینید ویژگی آن است که از یک نیروی جوان و باورمند استفاده کرده است.
انتهای پیام/۴٠۴۶


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته