دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 17:22
بادامچیان در گفتگو با آنا:

طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی تصویب شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارای گواهینامه قبولی در آزمون‌های ادواری خبر داد.
کد خبر : 404515
0213472d-6390-4b18-8213-1b3d7e7abaeb.jpeg

محمدرضا بادامچیان در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: بررسی طرح تبدیل وضعیت شاغلان دستگاه‌های دولتی دارنده گواهینامه قبولی شرکت در آزمون ادواری از سال 1380 تا 1396 بررسی شد و به تصویب نمایندگان رسید.


وی با بیان اینکه مسئولانی از سازمان تامین اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی کشوری و مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسه حضور داشتند، افزود:  اینها شاغلانی داشتند که می‌خواستند قراردادی کنند و اینها در سال 86 در آزمون‌های ادواری قبول شده بودند و اینها باید رسمی می‌شدند که کمیسیون این اجازه را به دستگاه‌های دولتی داد.


بادامچیان اضافه کرد: با این مصوبه دولت مکلف می‌شود تمامی کارکنان خود که به صورت قرارداد معین و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشغول فعالیت هستند، را متناسب با رشته تحصیلی آنها و داشتن شرایط لازم و قرارداد تبدیل وضعیت کند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی طرح استفساریه جزء 4 بند (ب) تبصره 2 ماده 76 قانون تأمین اجتماعی هم در جلسه امروز بررسی شد که در نتیجه افرادی که در شغل‌های سخت و زیان‌آور فعالیت داشته‌اند و بخش دیگری از دوره خدمت آنان عادی بوده اگرچه بالای سنین 50 باشند می‌توانند بازنشسته شوند و کارفرمایان موظف به پرداخت حق بیمه این افراد هستند.


به گفته وی  در این استفساریه آمده افزودن 4 درصد به نرخ مقرر در ماده 28 قانون تأمین اجتماعی در قالب پرداخت هر ماه از کارفرمای واگذارکننده کار تا رفع سطح سخت و زیان‌آور در محیط کار مطابق با قانون تأمین اجتماعی است که این استفساریه با اکثریت آرا به تصویب رسید.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته