دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1394 - 09:03

مسابقات بین‌المللی شطرنج پیشکسوتان آسیا با رقابت 60 شطرنج‌باز در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی پیشکسوتان آسیا در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.
کد خبر : 40446

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در جریان این مراسم که برای نخستین بار در ایران و به میزبانی لارستان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برپا شد، دبیر فدراسیون شطرنج کشور، مسئولان سیاسی ورزشی استان و شهرستان، حضور داشتند.


رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان در این مراسم گفت: خوشحالیم که میزبان نخستین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی پیشکسوتان هستیم که در آن، شطرنج‌بازان مطرح ایران و چند کشور خارجی حضور دارند .
محمدحسین طیبی افزود: شطرنج یک بازی فکری است که ورزشکاران حاضر در این رشته نیز بسیار متفکر هستند و خوشبختانه شهرستان لار یکی از قطب‌های برتر شطرنج در کشور بشمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نخستین دوره این رقابت‌ها برگزار می‌شود، امیدواریم که همه شطرنج‌بازان از نحوه برگزاری این رقابت‌ها رضایت کامل داشته باشند.



طیبی ادامه داد: ما از برگزاری چنین مسابقاتی در این سطح حمایت می‌کنیم و مسئولان برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی آسیا نیز باید تلاش کنند تا هرسال این رقابت‌ها را بهتر برگزار کنند.
مهرداد پهلوان‌زاده دبیر کنفدراسیون شطرنج کشور هم با خوش آمدگویی به حضار و بیان اهمیت بزرگداشت پیشکسوتان، آنان را ذخیره‌های ورزش کشور دانست.


عبدالرحیم مقیمی معاون فرماندار ویژه لارستان نیز در مراسم افتتاحیه مسابقات شطرنج بین‌المللی پیشکسوتان آسیا گفت: ما از برگزاری این رقابت‌ها در شهر خود استقبال و حمایت می‌کنیم و امیدواریم که این رقابت‌ها به نحو احسن برگزار شود.
در این دوره از رقابت‌ها حدود 60 شطرنج‌باز داخلی و خارجی در 9 دور به روش سویسی با هم به رقابت می‌پردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته