دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دردسر پروپیچ استقلال را نابود نمی‌کند

باشگاه استقلال از دردسری که بابت پرونده پروپیچ در فیفا دارد آسیب جدی نمی‌بیند.
کد خبر : 404439
پروپیچ.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال گروه ورزشی خبرگزاری آنا، باشگاه استقلال تا فردا فرصت دارد طلب 440 هزار دلاری پروپیچ را بپردازد تا با جریمه جدید و کسر امتیاز مواجه نشود.


مدیران آبی‌پوش از راه‌های مختلف برای دادن طلب پروپیج اقدام کردند و در گام آخر از فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج رئیس این فدراسیون نامه‌ای به این مضمون گرفتند: فدراسیون فوتبال ایران بابت جام جهانی 2018 مبلغ 9 میلیون دلار در حساب فیفا دارد. 850 هزار دلار از این پول متعلق به باشگاه استقلال است و در صورت امکان 440 هزار دلار به‌حساب پروپیچ که از این باشگاه طلب دارد واریز شود.


پاسخ نامه کاملاً مشخص بود. فیفا به این درخواست جواب رد داد چون چنین مراوده مالی در حساب‌های فیفا وجود ندارد و نظم و دیسیپلین حساب‌های بانکی فدراسیون جهانی فوتبال در تعاریف موردنظر باشگاه استقلال نمی‌گنجد. البته که مدیران حقوقی فدراسیون فوتبال هم می‌دانستند خواسته باشگاه استقلال منطقی نیست ولی برای آنکه در آینده متهم به کم‌کاری نشوند خواسته آبی‌ها را عملی کردند تا خودشان متوجه شوند از این روش به‌جایی نمی‌رسند.


مدیران باشگاه استقلال ناچار به مذاکره مستقیم با پروپیچ شدند و از طریق علی خطیر معاون باشگاه به این بازیکن اعلام کردند شرایط پرداخت پول به‌صورت کامل وجود ندارد. این مهاجم کروات پذیرفته تا بخشی از 440 هزار دلار را دریافت کند و الباقی پول را در چند قسط دریافت کند. خطیر در صحبتی که با محمدرضا صادق سفیر ایران در کرواسی داشته از وی قول همکاری گرفته اما انجام کارهای اداری زمان‌بر است و خطیر امیدوار است تا فردا که مهلت استقلال تمام می‌شود نامه رضایت پروپیچ را دریافت کند تا استقلال از دردسری که در آن افتاده رها شود و آسیب جدی نبیند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته