دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 12:12
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده به 200 میلیون ریال افزایش یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با ابلاغ شیوه‌نامه جدید، تسهیلات ودیعه اسکان موقت در این استان به 200 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : 404362
IMG_1337-Copy-711x474.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان در نشست بررسی وضعیت طرح بازآفرینی شهر اراک اظهار کرد: با ابلاغ شیوه‌نامه جدید تسهیلات ودیعه اسکان موقت در محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر اراک به 200 میلیون ریال با نرخ 9 درصد افزایش پیدا کرده است.


وی افزود: همه پروژه‌های نوسازی مسکن که بر اساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب این استان در محلات هدف بازآفرینی شهری موفق به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری شوند و پروژه‌های ویژه مانند پروژه‌های جابه‌جایی و اسکان مجدد ساکنان محلات هدف که به تأیید شرکت بازآفرینی شهری ایران رسیده یا می‌رسند، مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود.


مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی گفت: متقاضیان واجد شرایط پس از طی مراحل ثبت درخواست در سامانه تسهیلات با تأیید اداره کل راه و شهرسازی به بانک مسکن معرفی خواهند شد.


مرزبان تصریح کرد: میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت در کلانشهر اراک 400 میلیون ریال و در سایر شهرها 300 میلیون ریال تعیین شده و حداکثر دوره مشارکت 30 ماه طبق مقررات داخلی بانک است.


وی افزود: نرخ سود تسهیلات سال 98 به میزان 9 درصد تعیین شده که متقاضیان ساخت حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای و تکنولوژی جدید و فناوری نوین می‌توانند علاوه بر آن، تسهیلاتی را نیز با نرخ 18 درصد دریافت کنند.


مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی اظهار کرد: میزان سقف ودیعه اسکان موقت در کلا‌نشهرها 200 میلیون ریال و سایر شهرها 150 میلیون ریال تعیین شده که علاوه بر آن مبالغی نیز با نرخ 18 درصد قابل پرداخت است.


مرزبان مطرح کرد: سهمیه اختصاص‌یافته به استان مرکزی 420 فقره است که بر اساس میزان جذب این استان در بازه زمانی سه ماه تنظیم شده و در صورت جذب‌نکردن تسهیلات نسبت به جابه‌‌جایی سهمیه اقدام خواهد شد.


انتهای پیام/4121/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته