دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 10:25
در جمع مردم شیروان؛

روحانی: دولت ناکارآمد نیست و برای این موضوع شعار هم نمی‌دهم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر کسی ادعا کند دولت ناکارآمدست سخنی ناصواب است، گفت: شعار نمی‌دهم و آمار برای موضوعات اقتصادی دارم.
کد خبر : 404323
155862855799225600.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم شهر شیروان با بیان اینکه مردم ما مشت قوی به دهان توطئه‌گران زدند، اظهار کرد: در برابر دشمنان ایران می‌ایستیم و پیروزی از آن ملت کشورمان است.


وی افزود: 14 ماه سخت‌ترین تحریم توسط بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی جهان علیه مردم ایران اعمال کرده است و اگر علیه هر ملتی دیگر می‌شد، آن مردم از پای در می‌آمد.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم ایران با قدرت در مقابل دشمنان ایستادگی کرده است، ادامه داد: آمریکایی‌ها در مسیر اقتصادی، اجتماعی و حقوقی پیش رفتند و شکست خوردند و در سازمان ملل و آژانس بین‌المللی اتمی منزوی شدند و به ادعای آنها اعتنایی نکرد.


روحانی با اشاره به اینکه امروز اگر کسی ادعا کند دولت ناکارآمدست سخنی ناصواب است، تصریح کرد: ما در شرایط سختی زندگی می‌کنیم ولی دست به دست هم داده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه شعار نمی‌دهم و آمار برای موضوعات اقتصادی دارم، خاطرنشان کرد: در این مدت 14 ماه فشار تحریم که بر زندگی مردم ایران زیاد شده است، بدهی خارجی از اواخر سال 96 کاهش یافته است.


رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه در سال 96 بیش از 12 میلیارد دلار و 400 میلیون بدهی داشتیم و هم‌اکنون 9 میلیارد و 500 میلیون دلار خارجی داریم، تصریح کرد: بیش از 25 درصد بدهی خارجی ایران کاهش یافته است و به‌سمت خارجی‌ها دست دراز نکرده‌ایم و مخارج را در حد امکان تأمین کردیم.


وی به اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: مشکل بزرگ کشور بیکاری است و همه باید تلاش کنیم که مشکل بیکاری جوانان، پسران و زنان ایران مشغول تلاش باشند. از سال گذشته تا امسال طبق آمار بیکاری کشور کاهش یافته است. بیکاری همچنان در ایران وجود دارد, اما آمار بیکاری در سال گذشته از 12.5 به 10.8 درصد کاهش یافته است و 320 هزار اشتغال ایجاد کردیم.


روحانی با تشکر از کشاورزان، کارگران، کارآفرینان و کسبه تشکر کرد و ادامه داد: بسیاری از مردم زلزله‌زده و سیل‌زده به خانه‌های خودشان بازگشتند و از همه اینجا از دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و مردم تشکر کنم که در حد توان در شرایط کار کردند؛ سختی داریم، اما دل مرده نیستیم؛ سختی داریم اما روحیه بزرگی در مقابل دشمنان نیز داریم.


وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و دولت خادم مردم هستند، خبر داد: بیش از 10 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه در خراسان شمالی افتتاح خواهد شد و طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی در جاجرم نیز رونمایی می‌شود.


رئیس‌جمهور با بیان اینکه در برق و آب سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: نیروگاه شیروان در فاز دوم نیز افتتاح می‌شود و این نیروگاه به‌عنوان بخش بزرگی که می‌تواند برق استان را تأمین کند.


وی با اعلام اینکه در آغاز پیروزی انقلاب کشور تنها ۷ هزار مگاوات برق ددر کشور تولید می‌شد، ادامه داد: در سال ۹۲ تولید برق کشور ۶۲ هزار مگاوات بوده و امروز ۸۱ هزار مگاوات برق در کشور تولید می شود.


روحانی با اشاره به اینکه آنهایی که می‌گویند کشور ایران از مسیر پیشرفت بازداشته شده و در کاخ سفید حضور دارند، اشتباه می‌کنند، تصریح کرد: آنها می‌گویند اقتصاد ایران را به شکست می‌کشانیم، ولی این حرف ناروا و ناصحیح است.


روحانی با بیان اینکه موضوع راه‌آهن برای استان خراسان شمالی اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: باید راه آهن از جوین به اسفراین متصل شود و برای این پروژه عمرانی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و دولت این بودجه را اختصاص می‌دهد.


وی با بیان این که هفت میلیارد تومان برای استادیوم های ورزشی استان خراسان شمالی اختصاص خواهیم داد، نأکید کرد: مجموع اعتبارات ارزی و ریالی تخصیص داده شده برای استان خراسان‌شمالی در این سفر 5 هزار و 500 میلیارد تومان است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
احسان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
۰
احتمالا منظور ایشان در کارآمدی افزایش لحظه ای نرخ تورم است
ناشناس
Canada
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
۰
انقدرناکارامدین که درهیچ دولتی این ناکارآمدی اصلانبوده
قالیشویی ادیب