دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام بابادایی در گفتگو با آنا:

امام رضا (ع) ولایت را نخ تسبیح جامعه اسلامی و پناه مسلمین معرفی می‌کند

یک کارشناس مذهبی گفت: امام رضا (ع) ولایت را نخ تسبیح جامعه اسلامی و پناه مسلمین معرفی می‌کند.
کد خبر : 404322

حجت‌الاسلام وحید بابادایی در گفتگو با خبرنگار حوزه معرف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ضمن تبریک میلاد علی بن موسی‌الرضا (ع) گفت: ما مفتخریم که بارگاه مطهر این امام بزرگوار در کشورمان قرار دارد و مردم ایران و شیعیانی که دلباخته اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند از وجود مقدس ایشان بهره‌مند می‌شوند. ما همه ایرانی‌ها با عشق امام رضا (ع) زندگی می‌کنیم و این افتخار بسیار بزرگی است.


وی در رابطه با اهمیت زیارت امام رضا (ع) بیان کرد: روایات بسیار زیادی درباره ثواب زیارت امام هشتم وارد شده است و برخی روایات زیارت علی بن موسی‌الرضا (ع) را مهم‌تر از زیارت اباعبدالله (ع) می‌دانند. دلیل این امر هم این است که برای زیارت امام حسین (ع) همه شیعیان به زیارت می‌روند اما برای زیارت امام رضا (ع) عده‌ای از شیعیان خاص توفیق زیارت پیدا می‌کنند.


این کارشناس مذهبی عنوان کرد: روایات دیگری هم زیارت این امام بزرگوار را در یک جایگاه خاص و ویژه‌ای قرار می‌دهد که شیعیانی مثل شیعیان عراق که تعدادی از حرم‌های ائمه اطهار در خاک آنها قرار دارد، مشتاقانه به دنبال زیارت امام رضا (ع) هستند.


بابادایی توضیح داد: اگر بخواهیم نگاهی دقیق به زندگی این امام عزیز داشته باشیم، در منش و سیره ایشان یک مطلب و مسئله جلوه‌گری خاصی دارد و آن‌هم مسئله ولایت است. در روایات متعددی که از امام بزرگوار به دست ما رسیده است، امام رشته ولایت را مانند نخ تسبیح می‌دانند و از طرفی مؤمنان را سفارش می‌کنند به اینکه نسبت به هم رأفت و محبت داشته باشند و ولایت نخ تسبیح وحدت و همدلی و صمیمیت مردم قرار می‌گیرد.


وی گفت: با نگاهی به روایات دینی متوجه نگاه ویژه خداوند متعال به توجه مؤمنان به یکدیگر می‌شویم؛ جایی که برای از بین بردن گناهان و آموزش و رحمت مؤمنان بستر مناسبی است.


این کارشناس مذهبی افزود: در ثواب‌هایی که برای اعمال عبادی داریم، برای اعمال عبادی جمعی تأکید و ثواب بیشتری نسبت به اعمال فردی شده است که همه اینها حائز اهمیت است. در واقع ولایت را که اشاره شد مانند نخ تسبیح است، مردم با ولایت به هم متصل شده و گره می‌‌خورند. امام رضا (ع) در مواقع مختلف ایام حیات پربرکت خود به این مسئله تأکید کردند که شاخص‌ترین آنها حدیث سلسلةالذهب است که شهرت جهانی دارد و مسئله‌ای که مؤمنین می‌توانند به آن پناه ببرند را ولایت معرفی می‌کند.


بابادایی خاطرنشان کرد: ما هم ان‌شاءالله بتوانیم تحت ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) خصوصاً حضرت ولی‌عصر(عج) به وظایف دینی‌مان عمل کنیم. هم به وظایف و تکالیف فردی‌مان توجه کنیم و مهم‌تر از اینها نسبت به وظایف اجتماعی و جامعه خود بی‌اهمیت نباشیم. همه ما وظیفه داریم به جریان انقلاب اسلامی و جریان مقاومت کمک کنیم تا هم‌چنان در این حرکت عظیم مردمی که به سمت استکبارستیزی شروع شده رو به جلو حرکت کند. چاره این کار هم این است که هر کس هر جایی هست، کارمند، دانشجو، ورزشکار و ... بتواند تأثیرگذار باشد و وظایف خود را انجام دهد.


انتهای پیام/4072/4028/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته