دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 10:11
رئیس پلیس پایتخت:

150 میلیارد تومان کالای قاچاق در پایتخت کشف شد

رئیس پلیس پایتخت از کشف بالغ بر 150 میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در تهران خبر داد.
کد خبر : 404317
000.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رحیمی صبح امروز در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف محموله بزرگ قاچاق پارچه و پوشاک خبر داد و اظهار کرد: این محموله توسط نیروهای اطلاعاتی رصد و توسط مأموران نیروی انتظامی تهران بزرگ کشف شد.


وی با بیان اینکه اعضای این باند با بارنامه‌های جعلی قصد وارد کردن پوشاک قاچاق را از استان‌های جنوبی کشور به پایتخت داشتند ادامه داد: تریلرهای توقیف شده در پوشش حمل بار سبوس در حال طی کردن مسیر بودند که در دام پلیس گرفتار شدند. در این عملیات دو تریلر و 18 کامیون توقیف شدند و عمده بار آنها پوشاک، انواع پارچه و البسه ورزشی بود.


رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ارزش مالی کالاهای کشف شده حدود 50 میلیارد تومان است تصریح کرد: البته شمارش کالاها هنوز به اتمام نرسیده است و باید منتظر اعلام نظر گمرک باشیم تا بتوانیم ارزش کامل پوشاک کشف شده را بیان کنیم. تمام کالاهای مکشوفه ساخت کشور چین هستند.


رحیمی گفت: این وسایل نقلیه مورد حمایت باندی چهار نفره بوده است و اما از نظر پلیس راننده‌های کامیون‌ها مقصر نیستند و می‌توانند آزاد شوند. اما شاید نظر مراجع قضائی فرق کند و در این باره دستگاه قضائی تصمیم می‌گیرد.


وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 150 میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران کشف شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد چشمگیری روبه‌رو بوده است.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره فعالیت پلیس امنیت اقتصادی گفت: این پلیس تخصصی در هفته‌های آینده کار خود را به‌صورت رسمی آغاز خواهد کرد و فعالیت‌های این پلیس مورد تأیید ستادکل نیروهای مسلح نیز است و مأموران ما در پلیس امنیت اقتصادی با تخلفات مرتبط با مسائل اقتصادی برخورد می‌کنند و امروزه پلیس در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی به توانمندی‌های خاص و مفیدی رسیده است.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته