دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 10:28
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

ورود بخش خصوصی به آموزش‌ و پرورش راه نجات سیستم آموزشی کشور است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز گفت: ورود بخش خصوصی به آموزش‌ و پرورش و ایجاد زمینه برای تحصیل اقشار مختلف مردم راه نجات سیستم آموزشی کشور است.
کد خبر : 404313
IMG_8678.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، سالار قاسمی صبح امروز در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد با اعلام اینکه رویکرد در زمینه توسعه مدارس سما مثبت است، اظهار کرد: دیدگاه اداره کل آموزش‌ و پرورش استان البرز، نگاه به توانمندی‌ها و تمرکزنکردن بر کاستی‌ها و نقایص است.


وی افزود: گام‌برداشتن در عرصه آموزش‌ و پرورش حضور در عرصه فرهنگ کشور بوده که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های بسیاری که در این بخش وجود دارد، گام‌های مؤثری برداشت که متأسفانه تاکنون به‌دلیل نگاه بخشی و تفکیکی و نداشتن هم‌افزایی لازم در میان ارگان‌ها و سازمان‌های آموزشی کشور، این امر به‌درستی محقق نشده است.


مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز با بیان دیدگاه‌های معنوی امام(ره) در راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی و نیز حمایت‌های ارزشمند مقام معظم رهبری از این نهاد علمی و فرهنگی مطرح کرد: این دانشگاه با ظرفیت‌های بسیار چشمگیر خود، خدمات بسیار ارزشمندی را به جامعه اسلامی ارائه کرده که جای تشکر دارد.


قاسمی با بیان اینکه توفیقات دانشگاه آزاد اسلامی در برخی موارد از دانشگاه‌های دولتی نیز پیشی گرفته است، تصریح کرد: انتظار داریم که در حوزه سما و در مبحث مدارس نیز این توفیقات با همان وسعت صورت بگیرد.


وی با استقبال از توسعه کمی و کیفی مدارس غیردولتی در سطح البرز، ورود بخش خصوصی به آموزش‌ و پرورش و ایجاد زمینه برای تحصیل اقشار مختلف مردم را راه نجات سیستم آموزشی کشور و عین عدالت عنوان کرد و گفت: ایجاد رقابت در ارائه خدمات آموزشی یکی از عواملی است که سبب ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس خواهد شد.


مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان البرز نبود مدارس خاص در این استان را محسوس برشمرد و افزود: امیدواریم با همکاری با سازمان سما بتوانیم در این زمینه و در حوزه آموزش ابتدایی، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و تربیت‌بدنی موفق به بهره‌برداری از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی این استان شویم و برون‌سپاری خدمات آموزشی با تقویت مدارس سما و بهبود کیفیت آموزش‌ و پرورش در استان البرز همراه باشد.


به گزارش آنا، در این جلسه که محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، محمدرضا بلیاد معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی این دانشگاه، سیاوش عبادی رئیس آموزشکده سما، حمیدرضا جوانبخت معاون دانشجویی و فرهنگی سما، مرتضی عبدلی مسئول حراست سمای البرز، طیبه مسگری معاون پشتیبانی سما البرز و فاطمه قربانی مدیر دبیرستان دخترانه دوره دوم سمای البرز نیز حضور داشتند، تصمیماتی درباره توسعه کمی و کیفی مدارس سما در استان البرز اتخاذ شد.


انتهای پیام/4121/4062/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته