دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 09:29

خاموشی گسترده، نیویورک را در تاریکی 5 ساعته فرو برد

انفجار یکی از ترانسفورماتورهای خطوط برق نیویورک، این شهر را در تاریکی پنج ساعته فرو رفت.
کد خبر : 404303
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیویورک‌تایمز، قطع گسترده برق در نیویورک، 70 هزار خانه و کسب‌وکار را در تاریکی فرو برد، فعالیت متروی این شهر را متوقف و تعطیلات آخر هفته در یک شب تابستانه و آرام در یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های شهر را مختل کرد.


درنتیجه قطع برق که شب گذشته در منهتن نیویورک روی داد، تماس‌های متعددی با اداره آتش‌نشانی نیویورک از سوی افراد گرفتار در آسانسور برقرار شد. بر اساس گزارش این اداره، انفجار یکی از ترانسفورماتورها باعث قطع برق پنج‌ساعته شهر شده است.


«جان مک آوی»، مدیرعامل شرکت برق «کن ادیسون» طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که علت دقیق عدم عملکرد ترانسفورماتور مشخص نیست اما به نظر نمی‌رسد که این حادثه به دلیل بار بیش‌ازحد شبکه باشد و هیچ نشانه‌ای از قطعی برق بیشتر وجود ندارد.


«اندرو کوموئو»، فرماندار ایالت نیویورک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارشی از آسیب به شهروندان واصل نشده و وعده کرد که تحقیقات در این خصوص آغاز خواهد شد.


قطعی برق روز شنبه در چهل و دومین سالگرد خاموشی نیویورک روی داد؛ اتفاقی که شهر را فلج کرد و موجب بروز شورش و غارت در یک تابستان داغ در 22 تیر 1356 (13 جولای 1977) شد.


منهتن یکی از بخش‌های پنج‌گانه شهر نیویورک و مرکز اقتصادی و اداری آن، و از نظر تاریخی محل ایجاد آن است.


انتهای پیام/4106/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته