دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1398 - 08:51

هشدار پلیس انگلیس به رسانه‌ها؛ سندی در مورد ترامپ منتشر نکنید!

در پی انتشار اسناد سفیر انگلیس در واشنگتن که ترامپ را نالایق خوانده بود، پلیس انگلیس به رسانه‌های این کشور هشدار داد تا سندی درباره ترامپ منتشر نکنند.
کد خبر : 404271
3.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از عرب‌نیوز، پس از افزایش تنش در پی انتشار اسناد محرمانه سفیر انگلیس در واشنگتن که ترامپ را نالایق خوانده بود، پلیس انگلیس به رسانه‌های این کشور هشدار داد تا سندی درباره ترامپ منتشر نکنند.


اغلب سیاستمداران انگلیس این هشدار پلیس را راهی خطرناک خواندند که در نهایت به آزادی مطبوعات در این کشور لطمه خواهد زد.


پلیس انگلیس پس از شروع تحقیق در مورد یافتن عوامل درز اسناد سفیر انگلیس در واشنگتن که با بالا گرفتن تنش سیاسی بین دو کشور و استعفای سفیر انگلیس منجر شد، از رسانه‌های این کشور خواسته است تا پایان این تحقیق، علیه ترامپ مطلبی منتشر نکنند.


در این هشدار پلیس آمده است: به همه صاحبان، سردبیران و ناشران رسانه‌های اجتماعی و جریان اصلی مطبوعاتی توصیه شده اسناد دولتی را که ممکن است در اختیار آن‌ها قرار داشته باشد یا ممکن است به آن‌ها ارائه شده باشد را منتشر نکنند و همه را به پلیس تحویل دهند.


این هشدار پلیس موجب خشم  روزنامه‌نگاران، سردبیران و سیاستمداران انگلیس شده است و با انتقاد از این هشدار آن را مصداق سانسور و جلوگیری از آزادی گردش اطلاعات خوانده‌اند.


جورج اسبرن، سردبیر روزنامه ایوینیگ‌استاندارد لندن که زمانی وزیر امور مالی انگلیس نیز بوده است در این باره گفت: بیانیه بسیار احمقانه و ناخوشایند یک افسر جوان اسکاتلندیارد که به نظر نمی‌رسد در مورد آزادی مطبوعات چیزی بداند، بسیار موجب تأسف است.


رسانه‌های انگلیس معتقدند به‌جای خبرنگاران باید جرمی هانت، وزیر امور خارجه و مسئولین قبلی این وزارتخانه به همراه بوریس جانسون هدف هشدار پلیس قرار گیرند.


جانسون، شهردار سابق لندن نیز در این باره گفت: نمی‌توان تصور کرد که روزنامه‌ها و یا هر سازمان رسانه‌ای دیگر که این اسناد را منتشر می‌کنند تحت تعقیب قرار بگیرند زیرا آن‌ها دقیقاً کارشان را انجام داده‌اند.


با وجود اعتراضات رسانه‌ای و سیاسی به این هشدار پلیس اما اسکاتلندیارد همچنان بر حساس بودن اوضاع و رسیدگی به چگونگی درز اسناد اصرار دارد و مانع انتشار اخبار علیه ترامپ شده است.


انتهای پیام/4106/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته