دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 17:16
در نمایشگاه بین‌المللی ورزش تهران؛

3 محصول فناورانه پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم رونمایی شد

پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی تهران از 3 محصول فناورانه خود رونمایی کرد.
کد خبر : 404218
70eefd044ac81e88e88c0d64621ba8e5.png

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی تهران از 18 تیر  ماه سال جاری آغاز و به مدت چهار روز ادامه داشت. در این نمایشگاه پژوهشگاه‌ها آخرین دستاوردهای ورزشی کشور را به نمایش گذاشتند که از آنها همراه مردم، چهره‌های مطرح ورزشی، ورزشکاران، مسئولین ورزش کشور و ورزش دانشگاهی و روسای فدراسیون‌های ورزشی بازدید کردند.


پژوهشگاه علوم ورزشی و تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نمایشگاه غرفه داشت و آخرین دستاوردهای خود را معرفی کرد. همچنین این پژوهشگاه از سه محصول خود (سیستم شبیه‌ساز تمرین در ارتفاع، سامانه آنلاین با مربی و قایق پدل‌برد) رونمایی کرد.


کانون علمی بازی‌های حرکتی کودکان پژوهشگاه علوم ورزشی و تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در غرفه این پژوهشگاه در این نمایشگاه در زمینه بازی‌های کودکان، آموزش مربیان و مشاوره به والدین فعالیت داشت که با استقبال خانواده‌ها و دانشجویان علوم تربیتی مواجه شد.


همچنین انتشارات پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به ارائه آخرین پژوهش‌های خودپرداخت.



سعید نعمت اللهی طراح سامانه آنلاین «با مربی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: ابن سامانه باهدف کمک به مربیان ورزشی ایران توسط مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه علوم ورزشی ساخته‌شده است.


وی افزود: باهدف تشکیل بانک اطلاعات مربیان و اساتید ورزشی کشور در بستر اینترنت و فضای مجازی، با پیاده‌سازی بسترهای لازم جهت این امر، اقدام به معرفی هرچه بهتر مربیان و استادان ورزشی به جامعه هدف و افرادی که به دنبال شروع ورزش همگانی، قهرمانی و تربیتی در تمامی کشور هستند این سامانه راه‌اندازی شده است.


طراح سامانه آنلاین «با مربی» عنوان کرد: در وب‌سایت «با مربی» تمامی مربیان و صاحبان باشگاه‌ها و سالن‌ها می‌توانند اطلاعات شاخه‌های ورزشی خود را به ثبت برسانند تا افرادی که در جست‌وجوی یک مربی، باشگاه یا سالن ورزشی در محدوده زندگی خود هستند به‌راحتی بتوانند مربی و باشگاه موردنظر خود را پیدا کنند و همچنین مربیانی که در باشگاه‌های خاص یا به‌صورت خصوصی نیز فعالیت می‌کنند بدانند که با درج اطلاعات در سایت با مربی، افراد به‌راحتی می‌توانند با ورود به رشته ورزشی موردنظر اطلاعات آن‌ها را مشاهده کنند و در صورت تمایل با آن‌ها تماس بگیرند.


نعمت اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز همگان به امر ورزش و سلامتی و عدم دسترسی و شناخت ناکافی از رشته‌های ورزشی، مربیان و اماکن ورزشی مناسب، استفاده از این سامانه بستری مناسب برای کسب اطلاعات درباره ورزش و مربیان ورزشی و درنهایت شروع ورزش است.


وی افزود: از طرفی نیاز مربیان ورزشی داخل و خارج از پایتخت را برای معرفی و دیده شدن در سطح کشور را با ایجاد صفحاتی کامل و اختصاصی و امکان کارآفرین و اشتغال‌زایی در این حوزه را فراهم کرده است.


وجود همچنین نمایشگاهی موجب حمایت از دانش بومی کشور و شرکت‌های استارت‌آپی است تا بتوانند آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در معرض دید جامعه قرار دهند.


محصولاتی که باوجود نیاز جامعه به آن‌ها، موردتوجه قرار نگرفته‌اند. همچنین وزارت ورزش و جوانان باوجود ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند حمایت بیشتر از جوانان فعال این عرصه داشته باشد. حمایت وزارت ورزش و جوانان نه‌تنها منجر به ایجاد کسب‌وکارهای نو، اشتغال‌زایی و کاهش واردات محصولات ورزشی می‌شود بلکه این حمایت می‌تواند کشور را به خودکفایی برساند و تبدیل به یک مرکز نوآورانه و فناورانه علوم ورزشی در جوامع بین‌المللی کند.


انتهای پیام/4107/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته