دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 16:11
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

حفاظت از آرمان‌های انقلاب وظیفه استادان بسیجی است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: حفاظت و حراست از آرمان‌های امام‌خمینی (ره) و رهبر انقلاب از وظایف استادان بسیجی در دانشگاه‌هاست.
کد خبر : 404188
_MG_9117.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در دیدار با سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امروز دانشگاه مرکز ثقل تحولات اجتماعی و فرهنگی کشور است و مدیریت این تحولات را باید استادان بسیجی بر عهده بگیرند.


وی افزود: در بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید به علوم انسانی توجه ویژه کرد و گام‌هایی که در این عرصه برداشته‌ شده است، کافی نیست.


امام‌جمعه همدان اظهار کرد: در بحث انقلاب عده‌ای هستند که از مواضع انقلابی عدول کرده‌اند و بعضی‌ها هم هستند که در تفسیر خود از سیره امام (ره) و رهبری متفاوت هستند.


شعبانی تأکید کرد: صیانت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب وظیفه اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها است و استادان دانشگاه باید در بطن مواضع انقلابی حضور جدی داشته باشند.


وی تصریح کرد: ما هم در بطن مواضع انقلاب، امام و رهبری مسئول هستیم و باید تلاش کنیم این منطق عقلانی انقلاب، به نسل سوم و چهارم درست منتقل شود.


حضور 16 هزار و 500 استاد بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی 


مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیر در این دیدار گفت: 16 هزار و 500 استاد بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند و این تعداد بالغ‌ بر یک سوم استادان بسیجی کشور است.


سیدمحمود هاشمی گفت: دو سال است که تحولات انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و هجمه‌های فراوانی نیز به این مجموعه وارد شده است.


وی گفت: بسیج اساتید در واحدها فعال بود؛ اما متأسفانه در سازمان مرکزی دارای جایگاه نبود و با راه‌اندازی کانون در سازمان مرکزی بحث شبکه‌سازی استادان بسیجی در سراسر کشور آغاز شده است.


مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: هزار و 200 استاد مرد و 260 هیئت علمی زن اکنون عضو این شبکه و دغدغه‌مند نظام بوده و حاضر هستند برای صلابت نظام سیلی بخورند.


هاشمی تصریح کرد: اکنون بیش از 300 کانون بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند که تا شهریور امسال این تعداد بیشتر خواهد شد.


وی با بیان اینکه  امسال یکی از رویکردهای انقلابی دانشگاه آزاد اسلامی حضور در مناطق سیل‌زده و راه‌اندازی قرارگاه جهادی است، گفت: ساخت هزار و 200 خانه شهری و روستایی به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده است.


در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با تبریک دهه کرامت گفت: سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی تقویت بسیج کارمندی است و بسیج وظیفه حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب را برعهده‌گرفته دارد.


مرتضی قائمی اظهار کرد: دانشگاه محل تربیت نیروهای متخصص و متعهد است و بسیج حامی این هدف بزرگ است.


وی افزود: بسیج در جبهه جنگ نرم به تولید علم می‌پردازد و بسیج اساتید نیز به‌عنوان بخش مهمی از جامعه بسیجیان دانشگاهی، مأموریت حفظ و حراست از گفتمان رهبری را بر عهده دارد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته