دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1394 - 15:04
رئیس سازمان حج و زیارت:

آمار کشته‌شدگان حادثه منا به 2000 نفر رسید

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین اعلام مسئولان عربستان سعودی تعداد جانباختگان حادثه منا حدود دو هزار نفر است.
کد خبر : 40416

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید اوحدی با اعلام آخرین اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت زائران آسیب دیده در حادثه منا افزود: 15 نفر از مجروحان ایرانی که در بیمارستان‌های مکه بستری بودند، شناسایی شدند.


وی ادامه داد: بی‌تدبیری، بی‌مسئولیتی و سوء مدیریت عربستان عامل وقوع حادثه منا بود و دولت ایران حقوق زائران ایران را از عربستان مطالبه می‌کند.


رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ارتش عربستان از بعد از ظهر پنجشنبه همه دسترسی‌ها را به مراکز درمانی قطع کرد اما صبح امروز 25 نفر از مجروحان ایرانی که در بیمارستان بستری بودند، تماس گرفتند و شناسایی شدند که 15 نفر آن‌ها اکنون در بیمارستان‌های مکه هستند.


اوحدی در گفت و گویی تلویزیونی اظهار داشت: از صبح جمعه چهار کمیته برای بررسی میدانی آخرین وضعیت زائران ایرانی فعال شده‌اند و با توجه به اینکه هنوز تعدادی از زائران ایرانی مفقود هستند کار جست و جو را ادامه می‌دهند؛ البته با توجه به اینکه تعداد زیادی موبایل در زیر دست و پای زائران در حادثه منا از بین رفته است، ممکن است برخی مفقودان زنده باشند و امکان دسترسی به آنان نباشد.


وی خاطرنشان کرد: دو فروند هواپیما از هواپیمایی ماهان و هما برای انتقال اجساد قربانیان حادثه دلخراش منا آماده هستند و با طی تشریفات قانونی از روز دوشنبه یا سه شنبه اجساد درگذشتگان همراه با بستگان آنان به کشور منتقل می‌شوند.


رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: مسئولان حاضر در مراسم حج با بستگان درگذشتگان که در کاروان‌ها هستند، صحبت کردند و پیام رهبر معظم انقلاب را برایشان قرائت کردند که موجب التیام آنان شد.


اوحدی گفت: علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی در کشور در صحرای منا نیز بین حجاج سه روز عزای عمومی اعلام شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته