دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 10:22
قاضی کشکولی:

برخی دستگاه‌های اجرایی سعی داشتند تا در پرونده نجفی دخالت کنند

رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: در پرونده نجفی برخی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی سعی کردند در امور قضائی دخالت کنند.
کد خبر : 404047
77.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، صبح امروز اولین جلسه دادگاه محمدعلی نجفی به اتهام قتل میترا استاد(همسر دومش) در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی آغاز شد.


در ابتدای این جلسه قاضی محمدرضا محمدی کشکولی اظهار کرد: قبل از آغاز جلسه دادگاه تذکراتی را  در راستای جلسه قانون آئین دادرسی کیفری و به‌منظور تنویر اذهان عمومی و رسانه‌ها بیان می‌کنم. همواره برای برپایی یک دادرسی و جلسه دادگاه الزاماتی را قانون درنظر گرفته که رعایت این الزامات ضروری است و طبق مقررات موجود در ماده 400 آئین دادرسی کیفری، جلساتی که در دادگاه کیفری یک صورت می‌گیرد به‌صورت صوتی ضبط می‌شود و اگر دادگاه تشخیص دهد امکان ضبط تصویری نیز فراهم خواهد شد.


وی ادامه داد: در پرونده مذکور رئیس قوه قضائیه با درخواست دادستان کل کشور مبنی بر اینکه همگان در روند رسیدگی قرار بگیرند موافقت کردند. از رسانه‌ها نیز انتظار داریم در چارچوب موازین قانونی به انتشار اخبار بپردازند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند. رسانه‌ها باید پلی بین مسئولان و مردم باشند و امید داریم در این پرونده نیز حقایق انتشار یابد. در پرونده‌های جنایی رسانه‌ها نباید در صحنه قرار می‌گرفتند و حتی رسانه‌ها در دادسرا حاضر شدند که اشتباه بود اما نماینده قوه قضائیه در تمام مراحل این پرونده حضور داشت.


رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: متأسفانه در این پرونده برخی از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی سعی کردند تا در مسائل قضائی دخالت کنند و همین موضوع موجب تشویش اذهان عمومی شد. 


کشکولی به نماینده دادستان، اولیای دم، وکلای اولیای دم، متهم و وکلای وی تذکر داد که اخلاق را رعایت کنند و مطالبی بر خلاف حقیقت بیان نکنند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته