دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1398 - 09:01
مزارعی به آنا خبر داد:

رسیدگی به بیش از 150 هزار پرونده قضائی در یاسوج

رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از رسیدگی به بیش از 150 هزار پرونده قضائی در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر : 404032
33.jpg

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غلامرضا مزارعی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا تلاش برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه و حل معضل اطاله دادرسی را از اهداف جدی دستگاه قضائی در دوره جدید عنوان کرد و گفت: در این راستا با تقویت شوراهای حل اختلاف می‌توانیم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم. استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان می‌تواند در موضوع صلح و سازش برخی از پرونده‌ها تأثیرگذار باشد و جلوی وارد شدن پرونده‌ها به دادگستری را بگیرد.


وی تصریح کرد: البته برخی از قوانین ما نقص دارد که اگر اصلاحات آن صورت پذیرد، لزومی ندارد که بسیاری از پرونده‌ها وارد دستگاه قضائی شود. همچنین در برخی از شهرستان‌ها کمبود قضات موجب می‌شود تا زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی طولانی شود، لذا افزایش نیروهای کارآمد و قضات می‌تواند رسیدگی به پرونده‌ها را تسریع بخشد.


رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تمام مشکلات موجود، در سال گذشته به بیش از 150 هزار پرونده رسیدگی کردیم و برای اکثر پرونده‌ها نیز حکم صادر شد.


مزارعی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را یکی دیگر از اهداف دستگاه قضائی عنوان کرد و افزود: در این زمینه بیش از 500 هکتار از اراضی در استان کهگیلویه و بویراحمد رفع تصرف شد و مردم نیز اگر تخلفی را مشاهده می‌کنند حتماً مراتب را به پلیس گزارش دهند.


وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه علاوه بر برخورد با موضوع فساد و مقابله جدی با مفسدان، با متخلفان درون‌سازمانی نیز برخورد می‌کند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: فساد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته