دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جیمز باند از فیلم‌برداری در گورستان منع شد

فیلم جیمز باندی «اسپکتر» در لوکیشن‌های ایتالیا به مشکل تازه‌ای برخورد و راهب‌های یک فرقه مسیحی اجازه فیلم‌برداری در یک گورستان مشهور را به عوامل تولید این فیلم ندادند.
کد خبر : 4040

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تولید «اسپکتر»، بیست‌و‌چهارمین فیلم سینمایی فرانشیز «جیمز باند» در ادامه مشکلاتی که این پروژه در ماه‌های اخیر به آنها برخورده، با مشکل تازه‌ای مواجه شده است. پس از دردسرهایی مانند لو رفتن فیلم‌نامه «اسپکتر» در جریان هک شدن رایانه‌های شرکت سونی پیکچرز، ربوده شدن خودروهای صحنه فیلم‌برداری و مجروح شدن بازیگر نقش اصلی فیلم، اکنون عوامل این فیلم به کارگردانی سام مندز در ایتالیا از فیلم‌برداری در یکی از لوکیشن‌های مهم خود منع شده‌اند.


گاردین به نقل از روزنامه محلی ایل مساجرو گزارش داد که فرقه راهبان مسیحی موسوم به «فرقه برادری درگذشتگان» (Arciconfraternita dei Trapassati) اجازه فیلم‌برداری در گورستان مشهور ورانو در شهر رم را به سازندگان فیلم «اسپکتر» ندادند. این مکانن که بزرگ‌ترین گورستان شهر رم در ایتالیا به شمار می‌آید و در اوایل قرن نوزدهم و همزمان با پیدایش ناپلئون در فرانسه بر ویرانه‌های یک قبرستان 2000 ساله بنا شده، یکی از لوکیشن‌‌های مهم و تعیین کننده فیلم «اسپکتر» است.


سام مندس کارگردان «اسپکتر» امیدوار بود که بتواند از شمایل‌های شاخص مرتبط با فرهنگ مسیحیان ایتالیا که در گوشه گوشه گورستان ورانو وجود دارند، در یک صحنه تشییع جنازه از بیست‌و‌چهارمین فیلم جیمز باند استفاده کند. ظاهراً اعضای فرقه راهبان مسیحی برای آنکه تجهیزات سنگین حمل‌و‌نقل گروه فیلم‌برداری آسیبی به آثار فرهنگی موجود در گورستان وارد نیاورد، تصمیم گرفته‌اند اجازه فیلم‌برداری به عوامل فیلم «اسپکتر» ندهند. دفتر شهردار رم طی نامه‌ای گفته است که «مشکلات تکنیکی پیش‌آمده به واسطه فرقه برادری درگذشتگان را مورد پی‌گیری قرار خواهد داد.» احتمالاً سام مندز کارگردان ناچار خواهد شد این صحنه را در موزه تمدن رمی در شهر رم فیلم‌برداری کند.


فیلم «اسپکتر» با بازی دنیل کریگ در نقش جیمز باند، مأمور 007 اینتلیجنت سرویس و همچنین بازیگرانی مانند کریستوف والتز، مونیکا بلوچی، لئا سیدو، رالف فاینس و بن ویشا قرار است در تاریخ 23 اکتبر 2015 (1 آبان 94) در انگلستان و 6 نوامبر (15 آبان) همان سال در آمریکا و سراسر جهان به‌روی پرده برود.



گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته