دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1398 - 16:59
افروس مطرح کرد:

اعتلای صنعت نفت با سوق‌دادن پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی‌ارشد به حل مسئله

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: با سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط می‌توان گام‌های مؤثری برای اعتلای کیفیت و عملکرد صنعت نفت برداشت.
کد خبر : 403881
636590560452724986_md.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دزفول، علی افروس صبح امروز در جلسه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که در این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی در بخش کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، استادان و دانشجویان منحصر به فرد است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول  به‌عنوان قطب علمی شمال خوزستان مطرح است.


وی گفت: این دانشگاه در قالب عقد تفاهم‌نامه‌هایی با بخش کشاورزی، شرکت آب و برق منطقه‌ای و شرکت گاز خوزستان همکاری داشته است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول عنوان پارک علمی برتر کشور را در سال ۹۶ در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در بخش صنعت به دست آورده و استقبال خود و همکاران را از پیشنهادها و نیازهای صنعتی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام کرد تا بتوانند طرح‌ها و تحقیقات علمی این دانشگاه را در اختیار این بخش قرار دهند.


افروس اظهار کرد: این جلسه مشترک علمی، پژوهشی فتح‌بابی است تا بتوان از ظرفیت‌های علمی استادان و دانشجویان در تعریف پروژه‌های مرتبط با صنعت نفت استفاده شود.


وی افزود: با سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته‌های شیمی، مهندسی شیمی، مکانیک می‌توان گام‌های مؤثری برای اعتلای کیفیت و عملکرد صنعت نفت و رفع مشکلات این صنعت در قالب طرح‌های صنعتی برداشت.


در ادامه علی حیدری‌مقدم مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با توجه به توانمندی‌های علمی و عملی در حوزه فنی و مهندسی می‌تواند درباره طرح جوان‌سازی توربین‌ها و ساخت قطعات در صنعت نفت اقداماتی انجام دهد.


عضو هیئت‌علمی گروه مکانیک نیز در زمینهٔ طرح ساخت و تولید قطعات پلاستیکی و فلزی از مرحله ایده، طراحی، قالب‌گیری و ساخت و تولید با آلیاژهای مختلف در صنعت نفت مطالبی بیان کرد.


اعتلای صنعت نفت با سوق‌دادن پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی‌ارشد


عبدالمحمد رضا‌وند افزود: با توجه به کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول می‌توان بسیاری از قطعات در حوزه صنعت نفت را که وارداتی هستند در داخل کشور تولید کرد.


در ادامه امکانات و توانمندی‌ها و طرح‌های پیشنهادی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول توسط طاهره  پیرهوشیاران رئیس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه این دانشگاه مطرح شد و اعضای تیم تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این جلسه  به بیان محورهای موردنظر خود برای رفع مشکلات موجود در صنعت نفت پرداختند.


رئیس پژوهشی شرکت نفت‌خیز جنوب نیز با استقبال و بیان رضایت از طرح‌ها و پیشنهادها و شناختی که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و قابلیت‌های علمی و تربیت دانشجویان نخبه‌ای که در سطح کشور و حتی خارج از کشور از این دانشگاه سراغ داشته‌، گفت: امیدوارم ایده‌های جدیدی که از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و از طریق دفتر ارتباط با صنعت این دانشگاه به دفتر پژوهشی مناطق نفت‌خیز جنوب ارائه خواهد شد پس از بررسی توسط کارشناسان این بخش به مرحله اجرا برسد.


شاهین کرد گفت: انتظار دارم از همه همکاران دانشگاهی با توجه به ضوابط اداری و قانونی و احتمال طولانی شدن این  فرآیند تا تصویب نهایی طرح‌ها و ایده‌های ارسالی، سعه‌صدر داشته و با حوصله با این شرکت همکاری کنند. 


به گزارش آنا، جلسه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و با حضور علی افروس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، مدیر پژوهشی، رئیس دفتر ارتباط با صنعت و تنی چند از اعضای هیئت‌علمی گروه‌های مرتبط دانشگاه با شاهین کرد رئیس پژوهشی شرکت نفت‌خیز جنوب، سعید عالی‌وند رئیس تحصیلات تکمیلی و تیم پژوهشی آن شرکت الهام خواجه علی، فروغ حسین‌زاده، محسن صفاریان، پویان بازوند و سیروس فلاحی در محل دفتر پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب شهرستان اهواز برگزار شد.


انتهای پیام/4117/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته