دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1398 - 15:47
بیانیه پایانی اعضای مجلس خبرگان:

دولت در تعامل با طرف‌های اروپایی عضو برجام عزت ملی را لحاظ کند

اعضای هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای از دولت خواستند تا در تعامل با طرف‌های اروپایی عضو برجام عزت ملی را لحاظ کند.
کد خبر : 403872
political-3838393-0.png.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، ششمین جلسه مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم صبح پنجشنبه ۲۰ تیر در تهران برگزار شد.


در این جلسه که بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۵ آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان در فاصله بین اجلاسیه‌های رسمی این مجلس تشکیل می‌شود، اعضاء درباره مسائل مهم خبرگان و اهم مسائل جاری داخلی و بین‌المللی اظهارنظر کردند و در پایان این جلسه بیانیه‌ای صادر شد.


در ابتدای این بیانیه آمده است: مجلس خبرگان رهبری در پایان ششمین جلسه مشترک هیئت‌رئیسه و کمیسیون‌های این مجلس با تبریک دهه کرامت به‌ویژه میلاد مسعود حضرت علی‌ بن موسی الرضا(ع) و حمایت از مقاومت ارزشمند مردم منطقه به‌ویژه فلسطین و یمن بر موارد زیر تأکید می‌کند.


این بیانیه در اولین بند از موارد اعلام‌شده می‌افزاید: مجلس خبرگان رهبری، ضمن قدردانی از مواضع شجاعانه و مبتنی بر حکمت مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در مقاطع مختلف انقلاب به‌ویژه در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با معظم‌له، مقاومت پایدار و بازدارندگی فعال را تنها راه مقابله با دشمن زیاده‌خواه و بی‌منطق می‌داند و بر آن تأکید می‌کند.


دومین بند این بیانیه خاطرنشان می‌کند: اهانت ترامپ به ساحت مرجعیت و اقدام سخیف وی در تحریم رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله الشریف) ارزش پاسخ دادن ندارد. حقد و کینه نظام سلطه که جهانی آکنده از بی‌عدالتی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و فناوری را به همراه داشته است، نسبت به شخصیتی که هم در سیره شخصی و هم در عرصه جهانی پرچم‌دار عدالت و مبارزه با سلطه‌گران بین‌المللی است، امری طبیعی بوده که پاسخ آن را قرآن کریم داده است که «قُل موتوا بِغَيظِكُم».


بند سوم این بیانیه ضمن تأکید بر ضرورت ایستادگی مقابل بدعهدی اروپایی‌ها می‌افزاید: مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی بر اساس استفاده از حق مندرج در متن برجام و حفظ منافع ملی تأکید کرده و بر استمرار این حرکت که قطعاً نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت، تأکید می‌کند و از دولت محترم می‌خواهد با طرف‌های اروپایی عضو برجام مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، کاملاً هوشمندانه و با لحاظ عزت ملی تعامل داشته باشد و از الگوی مقاومت که اخیراً در ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی به دست پاسداران غیور انقلاب اسلامی تبلور یافت، تبعیت کند و در مقابل آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در توقیف نفتکش حامل نفت جمهوری اسلامی برخورد مناسب را انجام دهد.


در چهارمین بند این بیانیه تأکید شده است: مجلس خبرگان با تأکید بر تقویت گفتمان مطالبه‌گری از مسئولان ضمن تشکر از برخی اقدامات انجام‌شده، بر اهتمام هرچه بیشتر مسئولان نظام جهت رفع مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات معیشتی از دولت‌مردان و مسئولان محترم می‌خواهد بیش از پیش در دسترس مردم بوده و پاسخگوی دغدغه آنان باشند.


پنجمین بند از این بیانیه که بر ضرورت تحول در ساختار قضائی کشور تأکید دارد، می‌افزاید: اقدامات اخیر قوه قضائیه در راستای تحول در این دستگاه و رفع مشکلات قضائی مردم به‌ویژه مبارزه با مفسدان اقتصادی قابل تقدیر است. مجلس خبرگان رهبری ضمن قدردانی از رئیس محترم قوه قضائیه بر استمرار این اقدامات در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب ایشان تأکید می‌کند.


در ششمین و آخرین بند از این بیانیه به تقویت تولید داخلی و رونق تولید اشاره شده و خاطرنشان می‌کند: در سال رونق تولید بر تقویت و حمایت از تولیدکنندگان که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده اصرار کرده و از سران محترم قوا می‌خواهیم با هماهنگی کامل در راستای تسهیل امر تولید تمام توان خود را به کار گیرند و از ابزارهای لازم برای ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی استفاده کنند.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته